Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 5 23 mei 2017 28 km. Totaal 118 km.

Na een karig ontbijt vertrokken we om 08.00 uur want het zou heet worden vandaag . Eerst bij de bakker langs voor een stokbrood. Het was nog niet erg warm dus de Loire overgestoken en de pas er flink in. Onderweg even een banaan gegeten en warempel we konden onderweg (na 10 km ) koffie krijgen. Het was nog steeds niet erg heet en er stond een aangenaam windje. Het landschap is hier veel minder sterk stijgend dan gisteren, er is meer bebouwing dus om te lopen is het gezelliger. Als dit zo blijft tekenen we ervoor. Om 13.00 uur waren we al in Couy (na 21 km). Daar een lange puze gehouden want ook daar, niet te geloven, een barretje met koffie etc. We mochten van de madam zelfs onze voeten op de stoelen leggen. Om even voor twee weer rustig verder gegaan want het weer bleef lekker. De voorspelde hitte bleef uit. Om even voor 4 bij onze slaapplaats. We zijn helemaal alleen op een grote boerenplaats. Morgen weer een dag en daarna hopen we in Bourges een makkelijke dag te hebben. Ik probeer al enige tijd de locatie aan te passen maar dat lijkt niet te lukken. Dus als je Vezelay als locatie ziet staan weet je waarom dat is.

Leni Jimmink

Zo hè, in 5 dagen tijd en de eerste 100km getrotseerd. Blij dat het vandaag meeviel met klimmen en klauteren. Geniet er van,lekker op weg!

Wilma

Bourges heeft een mooie kathedraal.

Karel en Atie

Gaat wel lekker he en heel wat km gelopen lees ik geniet er van lekker bezig