Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 6 24 mei 2017 30 km totaal 148 km

VAN DE HEL IN DE HEMEL.

Vandaag zou het heet worden dus vroeg uit de veren. We hadden afgesproken na ongeveer 20 km te kijken of we nog verder zouden gaan afhankelijk van het weer. Eerst naar Baugy gelopen om wat in te slaan maar er was niet veel te krijgen Hilda mocht wel voor niks naar de WC in een bar. Terwijl er duidelijk stond dat dit voor "consumeurs" was. Ze wees naar de schelp en zei " ce n 'est pas grave". We moesten op een vrij drukke weg blijven wat toch wat lastig is om elke keer weg te moeten stappen in het gras als er weer een auto aankwam. Na 6 km in Villabon, maar ook niets open. Het werd al pittig warm maar toch maar verder maar Brecy. Onderweg een aangereden slang gezien (foto) die toch groter was dan ik hier verwachtte. Daar lopen wij tussendoor! In Brecy was gelukkig een restaurantje open voor wat drinken en een bordje worst. Door naar santé Solange. Het was ondertussen al aardig warm naar in het veld stond ook wat wind dus al met al mochten we nog niet mopperen. We moesten hier beslissen hoe we verder gingen want we moesten nog een km of 9. We besloten Door te gaan. Na een kilometer of 3 van de route af en toen begon het. We liepen in een vallei en voor de wind uit de zon in ons gezicht . Dat was bijten. Pas om 5 uur kwamen we eindelijk op de slaapplaats aan waar een echtpaar ons alleraardigst ontving ons snel iets te drinken gaf en mij zelfs zijn zwembroek aanbood om van het zwembad gebruik te kunnen maken. Daarbovenop boden ze ons het ontbijt ook nog eens gratis aan omdat ze vonden dat wij al genoeg hadden gelopen om bij hen te kunnen komen. Zeer vriendelijk allemaal. Zo kan het dus ook. O ja Hilda vertelde mij dat ze mij op het laatste stuk onderweg een paar keer hartgrondig had vervloekt. Dat luchtte lekker op zei ze?