Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 9 27 mei 2017 27 km totaal 207km

Goed geslapen in de hut. Om 6.15 opgestaan en om 7.30 weer op de weg. Het zou vandaag weer bloedheet worden en dat werd het ook. Via een alternatieve route door de velden die achteraf niet korter was dan We dachten, vanuit Saugy naar Issoudon. Om 10 uur kwamen we daaraan. Het is geen grote stad maar wel met een oud centrum waar ook net een markt gaande was. Wel even wat drinken natuurlijk en gekeken voor een strooien hoed. Toch maar niet gedaan. Ondertussen werd het wel heter dus niet al te lang gezeten en weer verder gegaan. Na twee hete kilometers liepen we de stad uit en het veld in. Eerst nog wat schaduw gezocht in een boerenschuur langs de weg en toen verder in de felle zon. Gelukkig zo af en toe een koel briesje zodat er toch nog enige verkoeling was. Het landschap was weer geweldig maar bij 30+ in de zon is dat toch wat minder. Om 12 uur een klein dorpje ingelopen, Jean Varennes, waar We wat schaduw zochten. We vonden dat in de berm van de weg onder wat bomen. We zaten net in het gras toen er een vrouw aankwam en ons "gebood" om met haar mee te gaan. Ze dirigeerde ons naar een partytent in haar tuin. Liet ons zitten en bracht ons vervolgens water, vruchtendrank, kwark, aardbeienijs etc. Dat was weer eens een bewijs dat je niet alle Fransen over een kam kunt scheren . Na bijna een uur afscheid genomen van deze mensen. ( zie foto) .

In Thizay op de trappen van de gesloten kerk gezeten. De hitte was nu echt erg, maar we moesten nog 8 km door het open veld. Uiteindelijk kwamen we een golfressort tegen waar ze warempel open waren. Daar iets kouds gedronken. De alleraardigst dame vertelde dat er aardig wat Nederlanders lid waren van de club, waaronder Marco Bakker en zijn vrouw. Of wij hem kenden? Nee dat niet maar hij kende ons ook niet dus hoezo? Om ongeveer half vier eindelijk in Neuvy Pailoux waar We onze vrienden B en JL weer troffen. We slapen samen met een vader en dochter bij een allerhartelijkste dame die s'avonds voor ons brandnetelsoep maakte die ook nog goed smaakte. Na het eten liet zij ons de plaatselijke kerk zien die nog een originele muurschildering bevatte uit 1100. Morgen naar chateauroux. Het wordt weer heter zegt men.

jannie.

Is het nog geen tijd om te staken ,voor jullie een zonnesteek op lopen.

Afra

Vorig jaar moeten afhaken vanwege de regen en dan nu misschien van de hitte ?
Maar jullie komen wel alleraardigste mensen tegen onderweg.
Hopelijk snel iets koeler, groetjes van ons.

Leni Jimmink

Jullie gaan heel goed en wat gezellig onderweg. Siësta in warme landen hè. Hebben jullie wieltjes onder de schoenen? 200 km passee.

José

Tante jannie zegt het en ik dacht het! Tijd voor een rust dag met die hitte! Maar wat gaan jullie goed! Pas goed op elkaar. XXX

Riet Breur

Wat een bikkels zijn jullie!!!Mooi weer is natuurlijk fijn,maar die hoge temperatuur iets minder om in te lopen.Succes met het vervolgen van de reis.Geniet ervan !