Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 12 30 mei 2017 24 km totaal 271 km

Gisterenavond gegeten bij onze alleraardigste mensen waar We slapen. De man is al 81. Ze hebben elkaar ontmoet toen ze beiden zelf naar Santiago liepen. Lekker buiten gegeten. Vanochtend liepen we om een uur of 8 het huis uit. Eerst maar de bakker en toen verder. Het weer is wat drukkend en er dreigen wat regenwolken maar het is de hele dag droOg gebleven . De temperatuur is aangenaam. Het is een wat afwisselend landschap. We volgen vandaag de rivier de Creuze. Eerst is de omgeving nog landelijk maar al snel bij de rivier een paar mooi kastelen gezien. Er is weinig bewoning. Wel tref je de raarste dingen aan op sommige boerenerven Wat had je had acht van een telefooncel in the middel of nowhere. Even na 1200 uur troffen onze vrienden B en JL weer aan. Samen verder gelopen. Het is bijzonder om te zien hoe deze totaal verschillende personen het zo goed met elkaar kunnen vinden. En wij lopen daar een beetje tussen. Al snel liepen we Saint Marcel binnen en troffen we daar een zeer oude kerk met gouden kerkschatten uit 1200 tot 1500 aan ook een kanjer van een schilderij wat ik op de foto heb gezet. Al snel daarna waren B en JL bij hun slaapplaats. Wij moesten nog even verder Dat bleek achteraf wel een 3 kilometer verder te zijn en tegen een heuvel maar het huisje waar We in slapen maakt alles goed. Het ligt op een heuvel en je overziet de hele omgeving vanuit het slaapkamerraam. Vanavond bij de mensen thuit gezeten Dat was geheel biologisch verantwoord maar zeer lekker. Op het terras met de mensen, wijn en een prachtig uitzicht was het vanavond goed toeven. Ook Hilda begint al een mondje Engels te praten. Morgen naar Eguzon. Ook weer langs de rivier.

Sonja

Engels? Dacht Frans... veel plezier nog en jullie gaan nog veel meer moois zien in Frankrijk!

Mijnie

Dit is het leukste,lijkt mij,bij mensen thuis en vrienden onderweg ontmoeten. mooie wandeltochten,redelijk weer en en oude dorpjes. lieve groetjes.

Karel en Atie

Wat een mooie verhalen Hans en Hilda en de foto zijn heel mooi .groetjes van ons