Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 13 31 mei 2017 22km totaal 293 km

Het weerbericht was wat dreigend vandaag. Vanmiddag kans op regen. Maar voor de echte pelgrim maakt het weerbericht niets uit Ultrea. (Steeds verder) Om 8.00 uur vertrokken uit het Afro-Franse huisje. Al snel op een graspad en toen over een oude spoorweg. (Zie ook verslag Jodogne 2015). Dat loop altijd lekker. Het werd al snel heuvelachtiger, korte maar felle klimmetjes. Al snel liepen we Menoux binnen waar We verrast werden door een wel zeer bijzonder beschilderde kerk (zie foto). Het was zeer afwijkend van wat we tot op heden hebben gezien. We daalden al snel af naar de rivier, maar hoe leuk altijd, je weet dat alles wat naar beneden gaat ook weer omhoog moet. Na enige tijd kwamen we bij een stuwdam. Daar is bedacht Dat je over een zeer stijl, smal, hobbelig en bijtijds glibberig en daardoor ook gevaarlijk pad de stuwdam langs moet. Geen leuningen o.I.d. Al slingerend stijgend en dalend kwamen we aan in Cargilesse. Dat is een kleine vestingstadje met een oude verwaarloosde kerk maar wel met een mooie crypte met fresno's uit 1100! Hier komt ook de zuidelijke route uit Vezelay weer bij ons zodat het nu wel wat drukker zal worden. Net voordat we weg gingen kwamen B en JL het stadje binnenlopen. Daar hebben we maar even op gewacht en samen verder gelopen. Om 15.30 bereikten we Eguzon waar We in de gite manucipal sliepen. Dat is een gemeentelijke voorziening voor mensen zonder huisvesting zoals wij. S'avonds nog even gekeken op een camping waar allemaal Nederlanders stonden en daarna op tijd slapen.

Karel en Atie

Het gaat lekker zo en wat zien jullie mooie kerken heel veel succes met lopen