Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 14 1 juni 2017 23 km totaal 316 km

Mooi op tijd weg want we moesten nog brood kopen bij de bakker en om 08.00 uur hadden we afgesproken om koffie te drinken in het café. De bakker dicht maar gelukkig was er nog een andere. Vandaag eerst naar Crozant. Vertrokken met ons vieren en afscheid genomen van Anne die naar huis ging en haar vader achterliet die alleen doorging. Onderweg pikten we nog een meisje uit Duistand op van 21 jaar die tot Crozant met ons meegelopen is. Zij was al 3 maanden weg en wist nog niet of ze doorging. Naar Crozant Ging Als gewoonlijk Door Weiden Langs Paadjes Etc. De omgeving blijft ons verbazen. Crozant was vroeger een belangrijke vesting (zie foto) we moesten wel helemaal omhoog maar dan heb je ook wat. Bovenaan koffie gedronken en toen weer terug naar de bedding van de rivier. We moesten een heel eind langs de rivier en daar stonden op verschillende plekken kopieën van schilderijen die daar honderd jaar geleden zijn gemaakt Door beroemde schilders. Voor impressionisten is dit een plek geweest waar zij samenkwamen. Na verder een forse klim maar daarna bleven we op een hoogvlakte waar het redelijk vlak is. Het was wel warmer dan verwacht. We sliepen in een redelijk basaal huis met nog 3 andere pelgrims. S'avonds in een restaurant gegeten voor € 13 met een karaf wijn. Dat was voor niks . Die Franken kunnen niet rekenen. Gelukkig hebben ze Heineken.