Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 15 2 juni 2017 11 km totaal 327 km

We zouden een rustige dag hebben en stonden daarom wat later op. Nog even gesproken met het Duitse echtpaar dat een deel van de route doet op een electrische fiets. Ook Dat kan anno 2017 ook. De route ging deze keer op hoog gelegen paden wat inhoud dat je niet veel hoef te klimmen. De uitzichten zijn echter met enige regelmaat fenomenaal. Dat het fenomeen pelgrim hier breed gedragen word merk je wel omdat er veel onverwachte dingen gebeuren. Onderweg krijg je zomaar een rolletje mentos in de hand gedrukt of in het bos ineens een pleisterplaats voorzien van een kistje met schrijfgerei, wat te roken en een voorwerp waar vrouwen doe nog niet in de overgang zijn iets aan hebben. Later een foto gemaakt Door zo'n typisch Frans mannetje, geen tandem in zijn mond, bruin verbrand gezicht en krom lopend. Om 12.00 uur kwen we aan en hebben we in de kerk een kaarsje gebrand voor onze dierbaren. Ook nog de crypte bezocht maar die viel wat tegen. Vochtig , bedot en donker. S'middags met ons vieren de stad wat verkenden s'vond nog eens met ons voeren wat gegeten . Morgen gaan onze vrienden verder en wij houden hier een rustdag