Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 21 8 juni 2017 30 km totaal 452 km

Het kon vandaag nogal warm worden ( 27-29 graden) dus om 7.45 al op pad. Onderweg nog een paar keer gestopt voor wat brood etc. Voordat we Limoges uit waren hadden we al 6 km gelopen. Vooral de laatste voorstad Sorges duurde een hele tijd. De heuvels bleven vandaag nog wel maar zijn niet zo stijl en ruig meer als zij waren. Het is hier best aangenaam. Ook de architectuur veranderd. Waren de huizen eerst wat grijs en bedekt met leien, nu worden ze vaak roomkleurig met ronde rode pannen op het dak. Het doet allemaal wat mediteranees(???) aan. De temperatuur overigens ook. In Axel sur Vienne wat gedronken aan de rivier waarna we enige tijd een weggetje langs een riviertje ( de Aixette )liepen wat zo uit een boek of van een schilderij afgekomen zou kunnen zijn. Over 5 km geen verkeer, een kabbelend stroompje omgeven door geboomte, geen verkeer,alleen bewoond dooor 4 oude watermolens. Werkelijk een plaatje. Voor Flavignac nog even de laatste drie kilometer een kuitenbijter in de zon maar om een uur of drie liepen we Flavignac binnen. Eerst de kerk bezichtigt waar zich nog een echte goudschat in bevind met bekers kelken etc. Van honderden jaren oud. Danhet gemeentehuis gezocht voor de sleutel van onze gemeentelijke trekkershut waar We vanavond slapen. ( zie foto.) Morgen nog een lange route en daarna doen we wat kortere omdat ze hier hoge temperaturen verwachten. We gaan het zien.

Als laatste willen wij iedereen nog naar eens bedanken die op welke wijze dan ook reageren. Zoals ik al eerder aangaf kan ik niet reageren maar wij waarderen het zeer.

Paul en Marja

Leuk om jullie verhalen te lezen, knap hoor!
Wens jullie nog veel wandelplezier.
Zet 'm op!

Gr. Paul en Marja

Lia

Prachtig avontuur nog steeds, leuk om de verhalen te lezen????

John Kreuk

Doe de groeten aan Didier en Sandrine. Jullie gaan lekker!

jannie

Jullie doen het ontzetted goed. 30 km het is niet niks.

Jan D.

Heel vroeger stond er ergens een ezel voor iemand klaar, nu twee trekpaarden, gebruik ze

Gré Okkerse.

Mooi avontuur hoor. Leuk alle dagen die verhalen.
Geniet er nog maar lekker van.

Karel en Atie

Wat zijn jullie lekker bezig en een goeie reis verder succes hoor

Désirée Kok

Wat leuk zo'n gemeentelijke trekkershut, dat moeten ze in Hollands Kroon ook maar eens invoeren :)
Ik vind het erg leuk om jullie belevenissen zo dagelijks te volgen. Veel succes nog met de wandelingen en geniet van al het mooie wat je onderweg tegen komt. Het lijkt me heel bijzonder om zo'n afstand te voet af te leggen...

Adrie en Corina

Hoi luitjes,
Top hoor, respect. En het blijft leuk om jullie verhalen te lezen, je kan lekker vertellen, maar dat wisten we natuurlijk al.
Veel plezier nog, met minder regen dan hier gevallen is. Oh ja dat viel vorig jaar in France
Doei