Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 22 9 juni 2017 30 km totaal 482 km

Na een onrustige nacht met onweer, regen en een zware storm, toch weer om 08.00 uur op pad. We hadden een pover ontbijt gehad maar dat brak ons, mede door het wakker zijn van een groot deel van de nacht, wel op. Eerst in Chalus konden we wat drinken en dat was pas na 13 km. We hadden allebei zoiets van als het zo moet wordt dit nog een leuke dag maar niet heus. Chalus is een aardig dorp waar vrijwel alle voorzieningen zijn en volgens mij bewoont wordt Door een groot aantal engelsen. Maar na een paar koppen koffie een bordje vlees en een sandwich voor onderweg ging het al een stuk beter. De heuvels waren of leken ook minder stijl dus het leven lachte ons weer toe. Vaak ging de route door holle wegen, wat vaak paden zijn op de grens van bos en weide die niet altijd even begaanbaar zijn, maar dit keer ging het best aardig. Alhoewel we in het begin van de dag wat bang waren voor regen bleef die uit en werd het af en toe wat drukkend warm. Niet te erg zodat het aangenaam bleef om te lopen. Het valt op dat er in deze regio veel oude panden worden gerestaureerd maar wel zodanig dat de oude aanblik blijft bewaard. Hoewel vandaag een pittige afstand liepen we nog redelijk okselfris om 16.00 La Coquille binnen. De slaapplaats was snel gevonden en vanavond eten we bij deze mensen met nog een Duits stel en twee Duitsers die ergens anders verblijven. We gaan het weer zien.

Wil

We hopen dat jullie maar lekker eten na zo,n dag en goed slapen. Sterkte nog even.wij hebben net de BBq weer in de fik gehad in sully sur Loire .