Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 24 11 juni 2017 19 km totaal 520 km

Vandaag een korte etappe. Het weer nodigde niet uit voor heldendaden wat afstand betreft . Het zou vandaag uiteindelijk toch nog 30 graden worden. Om 7.45 vertrokken. Nog even gekeken voor een korte snack maar dat lukte niet. Gelukkig hadden we daar rekening mee gehouden, we hadden nog genoeg in de rugzak van gisteren. Al snel kwamen we de 4 Duitsers tegen, die bleken een ongeluk gehad te hebben. Een van de Duitse dames was gevallen en leek haar neus gebroken te hebben.Het had al flink gebloed. Zij gingen een dokter zoeken. Het leek in het begin een makkelijke route te worden maar al snel doken we een holle weg in. Eigenlijk viel het wel mee. Misschien beginnen we er ook aan te wennen. De temperatuur liep gestadig op en al pratende liepen we verder. Ineens werden we geroepen Door een Fransman langs de weg. Hij maakte duidelijk dat we niet goed liepen en 500 meter terug moesten.De man had gelijk. Een afslag gemist! Zo zie je maar dat er gerust wel goede Fransen zijn. We stonden even te praten toen we ingelopen werden Door twee Franse pelgrims die er aardig de pas in hadden. Even gepraat en voila zij gingen er weer vandoor. Even verder zagen wij dat ze een verkeerde afslag namen. Hun ook maar geroepen. Zo doe je dat als pelgrims onder elkaar. In Negronde iets gedronken bij een bar waarvan de eigenaar liever geen bezoekers had. De man was bijzonder chagrijnig. We moesten nu toch wel wat vaak Door het open land en het liep al tegen 12 uur zodat het al aardig warm werd. Nog even in een schuur gezeten uit de zon maar om 13.00 liepen we Sorges binnen. Eerst nog maar eens wat drinken gekocht waar We ook onze Franse vriendinnen weer tegenkwamen. Om een uur of twee ons adres opgezocht wat deze keer gelukkig om de hoek was. Vanavond bij de mensen thuis gegeten en lekker zitten praten over van alles en nog wat. Gelukkig was er niet zwaar gekookt. Morgen 23 km naar Perigueux. De temperatuur zou niet hoger worden dan 27 graden maar toch? Bijgevoegd wat foto' van het landschap en de open haard van de mensen waar We verblijven.

Leni Jimmink

De afwisseling van de trip,de mensen, de opvang en de gastvrijheid is elke dag weer een verrassing. Mooi geschreven en dankbare volgers.