Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 5 22 km. Totaal 118 km.

Eerst even over gisterenavond. Bij de mensen thuis aan tafel gegeten. Bijzonder aardige mensen. Het vinden van een slaappaats voor de avond erna dus, ging niet zonder slag of stoot. Mensen waren niet thuis, of alleen in het weekend open. Een adres was al twee jaar dicht maar stond nog steeds in het boek. En ga zo maar door. De mensen ook bellen maar het zelfde verhaal. Uiteindelijk een adres gevonden maar dan zouden we die dag 33 km moeten lopen en dat werd het niet. Ook blijven slapen op hetzelfde adres en dat de man ons haalde en bracht kon niet. Uiteindelijk stelde hij voor ons naar Pellegrue te brengen. Dat scheelde een 10 kilometer lopen. Van dat aanbod gebruik gemaakt. We hadden ook onze rugzakken nog eens kritisch doorgenomen en konden toch nog een kilo kwijt. Lijkt niet veel maar als je dat de hele dag mee moet sjouwen gaat het wel tellen. Dus na het ontbijt in de auto naar Pellegrue. Eerst naar het postkantoor en toen gaan lopen. Het weer was lekker en zou in de loop van de dag zonniger worden. Dat klopte ook. Hilda is zelfs al een beetje verbrand. Goed dat we de aftershave sun niet naar huis gestuurd hebben. De hele dag liepen we tussen de wijngaarden door. Later ook wat vee. In St Ferme naar de bakker maar die was wegens rijkdom inmiddels gesloten. Dus even geen brood etc. Met de middag een rust gehouden op een kerkhof. Daar stonden wat houten banken tegen een muur waar we zelfs nog even konden slapen. Niet te lang natuurlijk voor je het weet houden ze je daar en dat kan altijd nog. Verder maar weer over redelijke wegen. In de ochtend waren de paden nog behoorlijk pruttig en glad, maar nu ging het goed. Voorbij la Clouture waren de aanduidingen wat verwarrend. Een weggetje opgelopen wat wij dachten dat goed was. Even verder zaten er twee mensen op een terras bij hun huis en de groetten ons. Ik vroeg of dit de goede weg was en hij kwam naar het hek deed dat open en bood ons koffie aan. Hij deed er ook nog eens een stuk pizza bij. Heel leuk even met hen zitten praten en toen weer verder. De aanduidingen bleven wat wazig maar om half vijf waren we waar we wezen moeten. In middels heeft onze gastvrouw ook de slaapplaats voor morgen geregeld. We gaan het weer zien!

Wil

Al met al een drukke dag gehad ?