Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 15 27 km totaal 339 km.

Gisterenavond wat gegeten in een zaak waar ze ook limoncello hadden. Een van de weinige lichtpunten van de dag. Even een misverstand weghalen. Ik schreef gisteren dat we in Saint Jean de Port het einde van het traject bereikten. Dat klopt wel maar we stoppen nog niet!!! Het plan is om nog door te lopen tot Irun en dan te beginnen aan de Camino del Norte. Waarschijnljk wordt dat dan tot San Sebastian. Maar dat laatste is nog niet zeker. Het hotel koste ons € 32 in totaal. De vloer was zo scheef dat we er een kussen in bed bij pakten omdat onze hoofden lager lagen dan onze voeten. Maar het was wel schoon en droog. In de ochtend alweer snel de weg op. Het was bewolkt en wat benauwt weer. Al snel liepen we twee andere pelgrims achterop. Een Hollander en een Duitser. Het was al snel weer stijgen en dalen. Het ging over redelijke paden maar ook wel door weilanden en soms bospaadjes die die naam amper mogen hebben. Alles ging goed tot 12 uur. We hadden net een lange afdaling  gehad en waren bezig aan een stijle beklimming  door een hol weggetje, barst er ineens een onweer los van heb ik jou daar. Grote klappen flitsen en gelijk een bak water. Voor we de regenpakken aan hadden waren we al nat. Toen naar boven en daar stonden de andere pelgrims al te schuilen onder  een bosje. Vervolgens naar een schuur gelopen waar het in elk geval droog was en ik in een kruiwagen kon zitten. Dat duurde nog wel een uur voordat de regen enigzins normaal was. Na nog een lange klim door het bos over een pad wat nu ook een klein riviertje was geworden een weg bereikt waarop het normaal liep. Zo bereikten we Sauveterre.  Daar een bakje koffie gedaan en wat inkopen voor morgen.  Toen met gemak de laatste 3 kilometer en inmiddels zitten we bij een oude man in huis die ons gaat verzorgen. Morgen zelfde vooruitzichten.  We gaan het weer zien.