Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 21 18km. Totaal 449 km.

Er was vandaag om 7.30 al een ontbijt in buffetvorm en omdat er in de middag onweer voorspeld werd wilden we op tijd vertrekken. Dus om 8.15 op de weg. Er zou geen regen komen maar 5 minuten later was het weer zover. Dus de regenpakken maar weer aan. We hebben overigens vastgesteld dat deze regenpakken hun beste tijd wel gehad hebben. Echt droog blijven we niet meer. Al snel omhoog maar dat zijn we wel gewend. Bovenaan liepen we nog in de de wolken ( letterlijk ) dus het was nat en mistig. Dus niets te zien. Wel liepen we langs oude verdedigingswerken maar daar was ook niets van te zien. Later stopte de regen en ging zowaar de zon schijnen. Dus alles maar uitgepakt en moest zelfs de zonnebrand er bij komen. We gingen steeds meer echt de heuvels in en konden ook de grote bergen zien waarvan we dachten dat we deze al achter ons hadden gelaten. Het is hier een echt veeteelt gebied. Veel schapen, Hier en daar wat koeien en overal loslopende paarden waarvan er sommige een bel om hebben. Na weer een grote klim bleven we gelukkig op een weg die min of meer gelijk bleef. Eerst nog wat varkensbedrijven en toen we over een heuveltje heengingen ineens de zee. Wel op een grote afstand maar toch. Na een scherpe afdaling van een half uur, bereikten we Ascain. We wachten het onweer lekker af. We gaan het weer zien.

Cor en wil

Wat hebben jullie veel regen. Maar genieten doen jullie evengoed begrijpen we.
Succes verder en tot gauw.