Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 2 7 mei 23km. Totaal 23 km.

Na een goed ontbijt lopen we om 8.15 op straat. Na 20 minuten langs het strand steil omhoog ( 15 minuten trappen lopen) dan verder steil op het asfalt. De omgeving is erg groen en veel vee. We zien regelmatig andere camino lopers maar ook Spanjaarden die gewoon een dagje lopen. Na enkele kilometers halen we een schoolklas in die dit traject van de Camino deels lopen als gym/biologie praktijkstage. Wel leuk al dat gekakel in het Spaans. Al snel is het met asfalt gedaan en gaat het over daar een rotsachtig ongelijk pad Door de heuvels in de richting van Orio. Dit zal ongeveer 12 kilometer duren. Af en toe hebben we een prachtig vergezicht op de zee. We treffen halverwege een Duitser die er helemaal doorheen zit. Hij vraagt: Wie weit es ist. Ik zeg: Sehr weit. Hij blijft in opperste ontreddering achter. Bij een bordje Orio nog 3 km gaat het naar beneden. Echter niet gewoon maar steil en zeer rotsachtig. Dus voorzichtig en proberen de zwaartekracht je vriend te laten zijn. Bijna beneden treffen we Martijn. Hij is op Ibiza begonnen en via Barcelona en Pompon in Irun aan de Camino del Notre begonnen. Hij is van plan om bij Oviedo af te slaan. Hij heeft wel last van blaren die hem wat belemmeren. In Orio gaar het pad langs een oude kerk waar ik wat stil wordt bij de gedachte dat die kerk er al honderden jaren staat en al duizenden pelgrims heeft voorbij zien gaan. In Orio koffie gedronken en pinxto's gegeten. ( dit zijn kleine broodjes met vis of ander beleg). Na deze pauze waren de laatste kulometers naar Zaurautz niet moeilijk. Hier eerst onderdak gezocht en gevonden in een hotelletje op een 4 persoonskamer voor de prijs van 2 persoons. Wie heeft dat?? Eerst wat inkopen gedaan en even aan het strand gezeten en nu op de kamer. Als elke dag zo gaat???? We gaan het zien!

Atie en Karel

Gaat lekker zo hopen dat het zo blijft en geniet er van he groetjes

Vera de Waard

Goed begin zo. Ik heb laatst nog een tv programma gezien waar ook een deel van die route werd gelopen. De dingen die jullie nu vertellen zijn wel gelijk herkenbaarder. Leuk hoor