Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 5 10 mei 25 km. Totaal 99 km.

Gisterenavond met 20 nan gegeten. Een Zwitserse, wij, en de rest Duitsers. Maar het was heel gezellig. De Zwitserse had wel een heel indringend verhaal. Haar dochter had een paar keer geprobeerd zelfmoord te plegen, en zij probeerde nu wat rust in haar hoofd te krijgen. Ook Martijn was er weer. Hij is kapper en heeft de waard geknipt in ruil voor een gratis avondmaaltijd. Gisterenavond om 10.00 uur gaan slapen en vanochtend om 6.45 ging de wekker. De zware loop van gisteren was wel merkbaar. Om 8.15 ( weer) op de weg. Het weer was vandaag een beetje klammig en dreigend maar we hebben geen regen gehad. Temperatuur ongeveer 20 graden. Vandaag redelijk vlak maar toch in totaal 830 meter hoogte klimmen en dalen! We troffen o.a Martijn weer onderweg. Een vriendelijke gozer uit Amsterdam die een jaar vrij heeft genomen om na te denken over zijn volgende stap in zijn leven. Een in verhouding groot deel van de route liep langs kleine beekjes. Vaak ook nog tussen bomen door. Dat geeft toch wel een enorme rust. Ongeveer 3 km voor het einde kregen we een vergezicht op Gernika. Je kon zien dat de traditioneel ronde structuur van de straten hier vrijwel niet meer aanwezig is. Een gevolg van het verwoestende bombardement. Vanavond wat rond gelopen in de centrum van het stadje. Ons weer verbaasd over het aantal mensen, jong en oud, wat zich dan op straat bevindt en wat praat een wijntje drinkt etc. De hele stad treft elkaar. Wellicht wat om in Breezand in te voeren? We gaan het weer zien.

Lia

Lekker wijntje op ons nieuwe dorpshart drinken op vrijdagavond lijkt me wel wat??