Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 9 14 mei 21 km. Totaal 185 km.

Er was gezegd dat we pas om 8.00 konden ontbijtenaar dat bleek niet te kloppen. Daarom liepen we pas om 8.30. Er werd deze dag weer prachtig weer verwacht. We wilden beginnen met een kortaf naar Baltezena, maar daar aangekomen vertelde een Spanjaard ons dat we beter terug konden gaan en langs de hoofdweg lopen Dat was niet zo mooi maar scheelde 7 km!! Die keuze was niet zo moeilijk. Dus wij weer terug naar de weg splitsing. Inmiddels wel weer een uur verstreken voor we daar aankwamen wat we anders in 15 minuten hadden kunnen doen. In Miono aangekomen gaf een Spanjaard die ook Duits sprak aan dat er een tuner door een berg liep waardoor je de weg weer een paar kilometer afkorte. Zodoende kwamen we al om 11.30 in Castro Urdiales aan. Een lief stadje met een met palmen omzoomde boulevard. Echt heel mooi!! Omdat we lekker op tijd waren een heel oude kerk met oud fort bekeken. Bakkie koffie, pinxto (dit is een broodje met lokale specialiteiten belegd )gegeten en weer verder. Het ging verder over kleine weggetjes, kleine dorpjes akkers ( mij nog uitlaten leggen hoe de mais geplant moest worden, want dat waren ze onderweg aan het doen.) Onderweg nadat we over een rotsachtig paadje moesten een prachtig plekje gezien (zie video ) Om 15.00 uur kwamen we aan in Islares. Daar slapen we. Gelukkig houden de voeten zich nog prima. Dus morgen naar Laredo. We gaan het weer zien!

Wil

We volgen jullie met pijn in het hart. Wat zouden we graag elkaar even ontmoeten mAar helaas. We reizen zo ook mee. Jullie komen nu straks langs veel plaatsjes waar we ook waren. Houd de voeten in goede doen en loop lekker.?

Henk V

Knap wat jullie doen, het is een prachtig mooi stukje Spanje waar jullie doorheen lopen, veel plezier met elkaar.

Eva

hi Hans en Hilda, het ziet er allemaal weer prachtig uit. Ik geniet weer van jullie verhalen.
Veel succes en een mooie reis verder.

Riet Breur

Wat hebben jullie mooi weer zeg!Dat is wel een cadeautje,want dat maakt de reis toch wel aangenamer he! Ook weer fijn om de mooie foto's en video's te mogen zien die je gemaakt hebt van de omgeving waar jullie hebben gelopen,bedankt. Nog vele gezonde kilometers toegewenst.Hartelijke groet,Riet.