Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 10 15 mei 23 km. Totaal 208 km.

Ontbijt was licht deze ochtend. Koffie en een broodje bij het cafetaria. Maar om 7.15 op pad. Mooi weer. Morgen ook nog maar daarna waarschijnlijk weer regen. Moesten gelijk weer langs de hoofdweg. Dit keer weinig ruimte dus uitkijken geblazen! Moesten wel klimmen maar het loopt soepel. Bij Ponterron besloten de hoofdweg te blijven volgen. Op een P.Plaats op de top even gaan zitten en daar troffen het groepje Duitsers wat we gisteren ook gesproken hadden. Is een leuk groepje en we gingen samen verder. Later in een dorpje samen koffie gedronken en besloten daar een alternatieve route te gaan volgen. Was nauwelijks korter maar veel mooier en uitdagende dan weer langs de hoofdweg te lopen. Al snel ging het omhoog waarbij we op enig ogenblik een prachtig vergezicht hadden over het hele dal en het dorpje in het dal. Gaf een heel idillisch vergezicht. Later langs de restanten van een kerkje, waarlangs volgens een bordje al in 900 pelgrims liepen. Ons bestaan hier op aarde is bij die gedachte ook niet meer dan een rimpeling van het water in de zee!! Bij het binnengaan van Laredo nog een oude kerk bezocht waar net een begravenis was afgesloten. De overledene lag nog in de kerk in een glazen kist. We moesten echter nog 6 km lopen naar onze slaapplaats daar kwamen we om 15.00 uur aan. Morgen naar Gumees. We gaan het zien!

Jannie

Het klinkt leuk,en slapen vaak met meerdere op eenkamer of valt dat mee..loopse maar weer morgen.

Moeder

Blij om weer wat te lezen van julie wij hopen op morgen ook goed weer groetjes van ons

Bor

Ik lees dat het goed met jullie gaat. Dat is mooi. Hou vol. ??

Karel en Atie

Wat maken jullie prachtige tochten mee met al die mooie uitzichten lekker blijven genieten

Wil

Je wordt nog helemaal poëtisch Hans.blijf zo schrijven we genieten ervan.