Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 11 16 mei 24 km. Totaal 232 km.

Gisterenavond eerst mijn schoenen verzorgd. Hebben toch wel wat ingeleverd in de voorbije dagen. Om 8.30 weggegaan. De boot ging om. 9.00 uur maar we wilden niet te laat zijn. In Spanje zijn tijden slechts indicaties! Op het strand stonden al wat pelgrims te wachten waaronder onze 4 Duitse vrienden! Even wat bijgekletst en het bootje kwam er al aan. Aan de overkant wilden onze Duitse vrienden een omweg gaan maken van 7 km en dan halverwege ergens gaan slapen. Wij wilden echter door naar Guemes dus afscheid genomen. Eerst door Santona waar het werkelijk barstte van de eettentjes. Toen langs een enorme gevangenis, die zijn hier kennelijk ook nodig, en een berg op. Het paadje was soms zo steil dat we af en toe met handen en voeten omhoog moesten. En was het niet steil dan was het niet breder dan 40 cm. En dat op 40 tot 80 meter hoogte! Het duurde totaal meer dan een half uur om een afstand van 1 km te kunnen afleggen. Maar daarna wel weer heel mooi 5 km over het strand naar Noja. Vreder was deze dag redelijk te doen. Wel wat dreigende luchten, maar goede temperatuur, mooie route door dorpjes, langs boerderijen,door velden en langs kleine oude kerkjes die hier naar gewoonte op slot zijn. Na een paar hobbeltjes bereikten we toch redelijk moe om 15.30 Guemes. Gelukkig is er 1 restaurant anders was eten nog lastig geworden. Morgen naar Santander. Of we daar wat langer blijven hangt af van de weersverwachting voor zaterdag. We gaan het zien.

mijnie

Nou, ik ben vol bewondering voor jullie. Steile hellingen en smalle paadjes op grote hoogte , ik heb het vanachter de PC al benauwd,! Hilda jij bent ook een bikkel,hoor! groetjes van ons

Cees

Het brengt tot nu toe toch wel alles. Top van jullie hoor.

Vera de waard

Prachtig verhaal weer. Geen dag is hetzelfde.

Gerrit en Jelly Leijnse

Mooie verhalen in een prachtige omgeving. Een hele prestatie van jullie. Nog heel veel wandelplezier.