2019 Dag 12 17 mei 14 km. Totaal 246 km.

Vanochtend wat later opgestart

Het zou een kleine afstand worden. Het regende en woei echter wel hard. Toen we om 8.45 weggingen was de regen een stuk minder maar de wind niet. Wel het regenpak aan natuurlijk. Op weg naar Galiano haalden we wat andere pelgrims in die waarschijnlijk ook al een voorschot Namen op een korte route. Na enige tijd was het landschap open. Veel akkerbouw en veeteelt hier. Vooral bedrijfjes met (zwartbonte) koeien. Duidelijk is te zien dat Spanje nog geen PVDD heeft. De onderkomen zijn meestal klein, oud en donker,met een klein vaal rotsachtig uitloopje. Koeien in de wei zijn al helemail uit Den boze. Vanaf Glizano een heel stuk tegenwind en langzaam stijgend. Een " walk in the park" is het dan net niet. Na een paar keer (kort ) te zijn misgelopen en on de inmiddels stromende regen, bereikten we de plaats in Somo waar een bootje ons overbracht naar Santander. We besloten om om Santander te blijven. Morgen weer verder. We gaan het zien!