Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 13 18 mei 26 km. Totaal 272 km.

Met lood in onze schoenen vertrokken we om 8.15 uit Santander. Lood, omdat er voor de hele dag veel regen was voorspeld en een gevoelstemperatuur van niet meer dan 12/14 graden. Leek het eerst mee te vallen, al snel begon het harder te regenen. In Santander kwamen we nog een grote gele bus van de Spaanse post tegen, dus de post kon ook aan het werk. De eerste 5 km gingen over een vrijwel rechte grote straat doe ons uit Santander leidde. Ondanks het slechte en koude weer liep het wel lekker. Vooral veel op kleine weggetjes en niet onverhard. Ergens bij Mogro moesten we over een spoorbrug van ongeveer 100 meter lopen. Dat moest wel snel want als er een trein kwam had je ongeveer 1.50 meter ruimte! Gelukkig vlak daarna het eerste barretje dat open was( het was inmiddels wel 11.30 uur) waar We konden drinken en eten. Daar maar eens gekeken wat er nog voor ons lag en wat we nog wilden. Gelijk echter verkeerd gelopen Gelukkig geen grote schade opgelopen. Onderweg stonden we ineens voor een open baai waar in de verte de zee was te zien ( zie video). Het weer klaarde wat op en tot Cudon waar We gingen slapen kwamen we om 15.15, niet helemaal droog, en koud aan. Na een warme douche ziet de wereld er dan al weer heel anders uit. We kwamen er ook achter dat mijn schoenen niet waterproof meer zijn. Maar ja de rugzak leegmaken, kleren te drogen hangen en verder klaar maken voor morgen. Waarschijnlijk wordt dat Cobreces. We gaan het zien.

Afra

Jammer van dat slechte weer af en toe, hopelijk vanaf nu alleen maar zon??!
Maar jullie gaan als n speer hoor, nog veel plezier en groetjes van ons.

Vera de Waard

Ondanks het slechte weer gaan jullie wel door. Ik vind het dapper

Wil

Jullie moeten wat meemaken zo. En lekke schoenen is echt niet fijn.?

Jos

Je kan dus nog steeds over de spoorbrug bij Mogro? Stonden daar geen borden of hekken? Geen problemen om daar dus nog langs te komen? Ik wil aan het einde van de maand vanaf de andere kant (westen lopen) bvd!

Hallo Jos

Dat wij er waren kon het nog. Of dat nog zo is weet ik natuurlijk niet. Maar pas wel op je hebt weinig ruimte naast het spoor over de brug en de railing!