Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 14 19 mei 24 km. Totaal 296 km.

Het is zondag., dus wat langzamer opgestaan. Om 8.45 op weg Spetterde een beetje. Al snel op een grindpad en gelijk begon het te hozen. Tot Santillana de la mar bleef dat zo. Dat is overigens een alleraardigst stadje. Nog helemaal opgetrokken in de stijl van de 17/18e eeuw. Was ook bomvol met toeristen. Onderweg foto'gemaakt van de aanwijzingen doe we onderweg zien. Al voor Santillana del mar konden we de besneeuwde toppen van de Pico's de Europa zien liggen. Wel mooi maar gelukkig moeten we niet die kant op. Onderwijl kregen we ineens van een tegemoet komende auto een sinaasappel toegeworpen. Die smaakte goed. We liepen daarna een pittoresk dalletje in wat zo uit Paul de boskabouter kon zijn weggelopen. Het was wat dieper dan normaal en had daarom een eigen microklimaat, in die zin dat het er een paar graden warmer was dan aan de andere kant van de heuvel. Daarom groeiden er ook veel citroenbomen. Het was ondertussen gestopt met regenen en de zon liet zich zelfs een aantal malen goed zien. Onderweg nog even staan kijken bij een lamaboerderij. Die verwacht je hier niet. We liepen nog een grote groep toeristen achterop waarvan je kon zien dat ze met een groepsreis een weekje camino deden. Een gids erbij, alles al besproken en een rugzakje voor de dag. De commercie slaat ook hier toe. Waar We morgen gaan eindigen weten we nog niet We gaan het weer zien.

Karel en Atie

Wat zijn jullie een toppers en wat een rot weer was dat

Wil

Jullie zullen nu wel steeds meer toeristen tegenkomen.
Geniet er maar van en voel jezelf ook toerist.

Janni

Jullie genieten er nu wel meer van zo op bemak nog even rond snuffelen. Heb vanmiddag nog met je moexer op het bankje bij de caroucel gezeten . Ik was op weg naar simon die even naar de dokter moest.wa del ze lekker morgen