Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 15 20 mei 22 km. Totaal 318km.

Geslapen in Cobreces. Gisterenavond naar een soort kegelspel gekeken wat in deze streekheel populair is. Vanochtend 8.15 op pad. Mooi helder weer. Al snel moesten we maar beneden en kwamen uit op een prachtig strandje. Daarna omhoog. Op dertig hadden we een prachtig helder uitzicht op de omgeving en op Pico's waarvan we de besneeuwde hellingen nu duidelijk konden zien. De weg was vandaag goed begaanbaar maar wel heuvelachtig en steeds vlak langs de kust. Diverse keren moesten we om een baai lopen die wel enkele kilometers landinwaarts doorliep. Dan rook je het zoute water nog. On half elf waren we al in Comillas. Een bakje gedaan en weer verder. Eerst nog Door de oude maar verrassende citadel van Comillas en daarna verder. De weg werd steeds heuvelachtiger met korte klimmetjes maar wel langs een weg dus goed begaanbaar. De route in het boekje bleek ( weer) niet te kloppen met de praktijk. Met goed opletten en de inzet van de plaatselijke politie bleven we op het goede spoor en liepen om 14.15 al San Vincente de Barquera binnen. We wilden eigenlijk nog wat verder maar de eerste 8 km (of meer) was er niets meer. Daar hadden we geen zin meer in. Snel een pension gezocht en hebben we vanmiddag de plaatselijke kathedraal bezocht die nog uit 1600/1700 stamt. Terug in het pension troffen we Andre aan, de Duitser uit Berlijn die na Lorado een andere kant uitging. Morgen gaan we samen verder. Waarheen?? We gaan het zien.

Vera de waard

Klinkt allemaal weer heel ontspannen. En wat een kilometers hebben jullie er al op zitten zeg. Chapeau hoor

Peter en Hannie.

Wat gaan jullie goed, groetjes van ons.

Atie

Ging lekker ontspannen zo klinkt het wel, op naar de volgende km zet m op he .

Riet Breur

Wat fijn dat alles naar wens verloopt,alleen wel jammer van de regen,maar over het algemeen toch meer mooi weer op de reis tot nu toe he! gezellig dat Andre met jullie mee loopt,als het tenminste een gezellige vent is !!Bedankt weer voor alle mooie beelden.Hartelijke groet.

Ria braam

Wat een kanjers zijn jullie ,fijn dat het wat beter weer is en geniet van de omgeving ,.veel wandel plezier groetjes van ons