Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 16 20 mei 28km. Totaal 346 km.

Om 7.30 ontbijt met Andre die vandaag met ons meeloopt. Om 8.15 na koffie enige "tostada's" gingen we op weg. Het was 8.15 en een mooie dag. Al snel de eerste heuveltop bereikt kregen we een prachtig uitzicht op de Pico's met de besneeuwde hellingen. Die dag kregen we dat plaatje nog een paar keer. Het was wel een paar keer klimmen maar meestal niet steil en op goed begaanbare paden. Het landschap blijft verbazen. Wat koeien, wat huizen, dan weer zee, dan weer een baai, het is echt een voortdurend plaatje. Om half elf een bakkie gedaan in een barretje. Naast ons zat een jongen die de hele route liep met een kunstbeen. Zijn eigen been was van de heup af geamputeerd. Het leek een beetje op een robotten, en hiJ trok er wat mee maar kon er alles mee doen. Hij had geen telefoon of boekje. Hij volgde gewoon de gele pijlen en als hij eten of slapen wilde keek hij wel waar hij 2as. RESPECT! !!!?. S'middags een broogje gegeten. Hilda en ik wilden nog een portie "patatas bravas" dat zijn gebakken aardappelen. Maar in plaats van tomatensaus hadden ze er tabasco over gegoten. Dat was zo pittig dat we de helft hebben moeten laten staan. Wel jammer maar dat is dan niet anders. Daarna verder gegaan op een (om)weg langs de rand van de kliffen. Was af toe wel wat spannend, maar erg mooi. Onderweg kwamen we eindelijk een stier tegen die ook een beetje op een ervaren stier leek. Om ongeveer 15.30 liepen we Pendueles binnen waar we bij het derde adres een kamer konden krijgen waar we de badkamer moesten delen. Morgen eerst naar Llanes en dan weer verder. We gaan het zien.

Henriette

Jullie gaan lekker!!!
Wat een belevenis weer!

Sonja

Moeten wij toch ook maar eens de grens oversteken aan de zuidkant van Frankrijk ipv de noordkant. Ziet er mooi uit en jullie zijn echt kilometervreters aan het worden. Succes en hopelijk blijft het weer goed in Spanje.

Wilma Dwarswaard

Petje af voor jullie na zelf een paar dagen wandelen 15-20 km in Zuid Spanje.