Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 17 22 mei 24 km. Totaal 370 km.

Gisterenavond eens Mexicaans gegeten. Is weer eens wat anders, en de prijzen voor eten en drinken zijn hier belachelijk laag. Daar hoef je het niet voor te laten. Om 7.30 ontbeten met een groep Fransen doe ook bij ons sliepen. Kan ik mijn Frans weer wat ophalen. Om 8.15 op weg. Gelijk weer op het kustweg. Andre moet zaterdag een bus on Gijon halen en moest vandaag minstens 38 km. Lopen. Hij is al om 07.00 uur vertrokken. Inmiddels weet ik dat hij vandaag 40 (!!) Km heeft gelopen. Wij doen wat kalmer aan, of normaler, en lopen eerst naar Llanes om daar maar eens te kijken wat we verder gaan doen. Zoals gebruikelijk zijn er weer diverse adembenemende vergezichten. Heel mooi was het pad vlak onder een golfbaan (BORD:Pas op! Gevaar om geraakt te worden door rondvliegende golfballen) Maar dit grindpad leidde ons uiteindelijk Llanes binnen. Daar een bakkie gedaan en een portie patatas bravas gegeten maar nu met mayo?. Ondertussen was de temperatuur aardig opgelopen naar een 20/21 graden. Maar met een windje uit zee is dat goed te doen. In Celerio aangekomen op een pleintje gaan zitten voor een kerkje uit 1660 (!!) en daar pkan gemaakt. We zijn nu doorgelopen tot Barru(o) en blijven hier slapen. Bijzonder is wel dat hier allerhande hotels staan die gesloten zijn. Ik begreep dat ze in de maanden juni,juli, en augustus volgeboekt zijn met Spanjaarden uit het binnenland doe hier dan verkoeling zoeken en vacantie houden. Het zal wel. We willen morgen naar Ribadesella. We gaan het zien.

Gré Okkerse.

Prachtig om te zien en te lezen. Wat gaat het goed. Fijn dat het mooi weer is dat loopt toch lekkerder als dat het regent. Veel wandelplezier nog.