Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 20 25 mei 22km. Totaal 441km.

Gisterenavond nog een tijdje zitten kletsen met een dame uit Beieren doe ook bij ons sliep. Had het niet zo makkelijk maar stond wel nuchter in het leven. Ze kon nog wel lachen!! Vanochtend wat later aan het ontbijt want het is zaterdag en de gastvrouw wilde een beetje uitslapen. Maar om 8.50 waren we weg. Het begon gelijk al te motregenen, dus de regenpakken aan. Het bleef een half uurtje regenen maar daarna klaarde het op. Ondertussen bericht van Andre dat hij in de bus zat naar zijn vliegtuig. Hij had gisteren 40 km gelopen en was toen helemaal kapot. Wat raar! !!! Om 7.15 waren de andere twee pelgrims doe bij ons sliepen vertrokken en die hebben we niet meer gezien. Tot Villaviciosa kwamen we door dorpjes die nog in diepe rust waren. Regelmatig staan er karakterestiekeer schuurtjes op palen met een grote betonnen plaat op de palen. Op de palen liggen de balken van het schuurtje. Deze werden/worden gebruikt voor de opslag van maïs en zijn zo gebouwd zodat de muizen en ratten er niet bij kunnen komen. In Villaviciosa besloten door te lopen tot Nievares, waar we door een boer worden opgehaald. We slapen dan in een klein huitje bij de boerderij. In Casquita was de afslag naar de Camino Primitovo. Het zal nu wel een stuk rustiger worden op de weg. Na 150 meter omhoog klimmen zijn we in Nievales. Morgenochtend gelijk twee grote klimmen achter elkaar en daarna Gijon We gaan het zien!!

Leni Jimmink

Al eens op de Europa kaart gekeken wat jullie achter je gelaten hebben? Wat zijn jullie al ver gekomen. Als je de zee aan de rechterkant laat, dan ga je goed. Geniet van de prachtige vergezichten. groetjes

Wil

Ja leuk he de schuurtjes op palen