Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 22 27 mei 26 km. Totaal 487 km.

Gisterenavond voor het eten in een ciderbar een Spanjaard geleerd hoe hij Eindhoven moest zeggen want daar woonde zijn zuster. Het zou deze dag regenen waren de voorspellingen en dat klopte ook. We gingen om 8.30 weg en toen regende het al zachtjes wat al snel over was want toen begon het echt te regenen Gelukkig was het niet zo koud als enkele weken geleden! Eerst door een levendige voorstad van Gijon, gevolgd door een korte tijd door een industriegebied, om daarna voor ongeveer 2 km aan het klimmen gezet te worden. Verrassend was dat toen we bovenaan kwamen we niet gelijk naar beneden moesten maar een kilometer of 5 op een hoogvlakte liepen. Eerst door een bos met eucalyptusbomen wat onderbroken werd door een melkveehouderij. Bij een kerkje in het dal wat gescholen voor de regen en kennis gemaakt met een paar Canadezen. De Man had Een paar Jaar voor baggerwerkzaamheden In Sliedrecht gewoond. Het kerkje werd schoongemaakt door de koster die, toen wij er zaten, daarbij luidkeels allerhande Spaanse Psalmen zong. Nog steeds in de regen weer verder. Ongeveer 8 km voor Aviles heben we ongeveer 3 km op een snelweg gelopen. Gelukkig hadden we wat ruimte tegen de berm aan maar niet alle (vracht)auto's hielden daar rekening mee en raasden vlak langs voorbij. Eerst nog Door het industriegebied van Aviles maar al snel de bewoonde wereld in. De oude stad ziet er zoals op zoveel plekken in Spanje schoon uit met mooie gebouwen die getuigen van een welvarende historie. Morgen naar Muros de Nalon. We gaan het zien.

Wil

We blijven genieten van jullie belevenissen .