Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 23 28mei 24km. Totaal 511 km.

Vanochtend wat kalm aan gedaan maar toch liepen we om 09.00 uur op de weg. Eerst nog Door de buitenwijken van Aviles, maar al snel in het veld. Het weer is wat bewolkt maar de lucht zou al snel opentrekken en zo zou het ook blijven. Dus smeren maar weer. Na Aviles wel wat klimmen maar evenals gisteren bleven we een tijd op een heuvelrug lopen. In het bos troffen we op een paaltje een paar schoenen aan die iemand daar kennelijk in uiterste nood had achtergelaten want ze zagen er nog redelijk uit. Of was het een daad van pure menslievendheid? We weten het niet. (Zie foto) Na een lange afdaling over een rotsachtig pad kwamen we in El Castillo aan en de naam zegt het al, daar was vroeger een kasteel geweest waar nu alleen nog een ruine te zien was. Maar je had er ook een mooi uitzicht over de rivierdelta die hier wel een kilometer of 2, 3 landinwaarts loopt. Eindelijk in Soto de Barco was er een tentje waar we koffie en een broodje konden krijgen. Het was inmiddels bijna 1 uur dus daar waren we wel aan toe. Op het terras nog even zitten praten met een Nederlands stel die op 1 mei vertrokken waren uit Irun en naar Santiago wilden lopen. Zij hadden al een keer naar Rome gelopen dus waren (net als wij) ervaren lopers. Verder naar Muros de Nalon gelopen met een Australische brandweerman die bezig was met een trip van twee maanden over de wereld. We wilden eigenlijk in Muros de Nalon blijven slapen en morgen terug gaan naar Aviles maar er was zo weinig te doen dat we besloten met de bus terug te gaan naar Aviles waar we om ongeveer 16.15 aankwamen.

Eind 2019.

Uit het vorenstaande begrijpen jullie het misschien al maar we hebben besloten na vandaag niet verder te lopen! We blijven morgen nog een dag in Aviles en vliegen donderdagmorgen naar huis. Het is (heel) mooi geweest.

Iedereen weer bedankt voor alle belangstelling, op wat voor wijze danook getoond. We hebben dat zeer gewaardeerd. In 2020 hopen we Santiago te bereiken (nog 316 km en 100 km naar Finisterre) maar dat beslissen we definitief op een later tijdstip. We houden jullie daarvan natuurlijk op de hoogte. Het gaat u allen goed en nogmaals bedankt en tot ziens!

Bob en Marrianne

Petje af voor jullie.
Bedankt voor de leuke verslagen.

Jannie

Jullie hebben het heel goed gedaan. Goede reis naar huis.

Laura Nagelkerke

Mooie ontmoetingen em belevenissen hebben jullie weer gehad volgens mij. Goede reis terug!

Henriette

Gezellig weer terug..op de buurt!
Top gelopen hoor!

Cees

Geweldig gedaan. Petjes af, maar ik had jullie nog niet terug verwacht ha ha. Zie julli weer in de polder.

Lia

Genoten van jullie verhalen?. Goede thuisreis✈️

Ria braam

Weer leuke belevenissen op gedaan top hoor ,en genoten van jullie verhalen ,goede Reis terug .

Leni Jimmink

Weer even afkicken van jullie mooie reisverslagen. Thuis weer opladen voor de grand-finale. Een geweldig reisverslag hebben we weer ontvangen. Goede reis en welkom thuis.

Peter en Hannie

Goed gedaan, nu weer lekker naar huis, groetjes.

Lub en Gerda

Toppers! En mooie foto’s.
Groeten en tot gauw.

Adrie en Corina

Bedankt voor de mooie verhalen, adieu et au revoir

dirk jimmink

Wat hebben we weer genoten van jullie reisverslag , bedankt !!

Riet Breur

Heel erg bedankt dat we de reis met jullie mee konden lopen[van uit de luie stoel !]Ik heb erg genoten van de mooie verhalen en beelden.Goede reis naar huis,en tot ziens.
Hartelijke groet.

tineke

Hoi, Hilda en Hans. Van jullie reis heb ik echt genoten, prachtige beschrijving van wat jullie allemaal hebben gelopen. mijn diepe bewondering voor jullie, een goede terug reis en tot ziens.
Groet Tineke

Vera de waard

Jullie hebben heel veel kilometers gelopen. Ik vind het heel knap dat je dat kunt dag in dag uit. Goede reis terug naar nederland

Jolanda Schoonhoven

Mijn topografie is ook weer wat opgefrist, door jullie reisverslagen. En wat een gepuzzel is het ter plaatse dan toch omtrent de oorspronkelijke route en al of niet kortere varianten. Dank voor het meebeleven. Ik hoop dat jullie nu thuis intussen al weer wat geactimatiseerd zijn (aan een ander dagritme).

Kees en Lia

Jullie gaan weer met een volle rugtas met ervaringen naar huis.
Het was weer leuk om jullie te "volgen".