Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 21 26 mei 20km. Totaal 461km.

Gisterenavond heeft de moeder van de boer geweldig voor ons gekookt. Toen ze nog vroeg naar een nagerecht voelden we ons schuldig om te bedanken want dat hadden we niet meer opgekund. Vanochtend weer het zelfde. Een geweldig ontbijt en toen we net zo'n beetje genoeg hadden vroeg ze nog of ik gebakken eieren wilde. Er moet nog wel gewerkt worden en met een volle buik wordt dat wat minder. Dus dat beleefd maar duidelijk afgeslagen. Nadat de gastheer ons had aangeboden om ons naar de top van de heuvel te brengen ( het moet ook eens meezitten ) heeft hij ons daar gebracht en begonnen we dus nog fris aan de lange afdaling van ongeveer 4 km naar Peon. Ondertussen genietend van het formidabele uitzicht en de natuur natuurlijk kwamen we aan in Peon, om vrijwel gelijk daarna te beginnen aan de volgende klim van 270 meter. Zoals altijd steil en over rotsachtige paden. Viel niet altijd mee, maar we kunnen er inmiddels goed mee omgaan. Op de top kwam ons een pelgrim tegemoet. Het bleek een Hollander te zijn die van Santiago naar Nederland wilde lopen! De afdaling naar Gijon duurde wel zo'n 8 tot 9 kilometer. Eerst over een hoofdweg, over steenslagpaden en later door een buitenwijk van Gijon waar we de oude oorspronkelijke route bleven volgen en niet de kortere varant. Zodoende liepen we het centrum in, eerst nog langs het voetbalstadion en later de Plaza de torros, want het blijft wel Spanje. In het centrum was de route aangegeven door koperen schelpen op het trottoir. Een hostel aan de haven gevonden, inmiddels de oude stad wat verkend en een Spanjaard uitgelegd hoe je Eindhoven zegt. Morgen naar Aviles. We gaan het weer zien!!

Afra

Klinkt allemaal heel positief, gezellig logeren met prima eten, en ja, vol is vol hè!
Maar hans, je gebakken eitje afslaan, dan was de buik echt vol, want dat doe jij normaal echt niet??.
Succes verder en groetjes.

Vera de waard

Wat weer een mooi verhaal. Je komt wel van alles tegen qua mensen. Is toch geweldig