Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

dag 13 26 mei 21 km. totaal 287 km.

Vanochtend mooi op tijd vertrokken met weertje wat alleen maar beter werd. Volgens de routebeschrijving was het 12 km naar Vessem. Dat ging gelijk al fout. Verkeerde kant op gegaan. Gelukkig konden we dat op tijd corrigeren. Toch een leuke route gelopen naar Vessem. We kwamen om 11.30 aan in de Jacobushoeve op zoek naar de gids voor de route via monastica door België. Die hadden ze niet dan moesten ze die hebben in de winkel bij het genootschap even verderop. Wij er naartoe. We werden er uiterst vriendelijk ontvangen en hebben een man ontmoet die voor discovery waarschijnlijk een programma gaat maken over thee en thee drinken. Dit bestaat al 5000 jaar! De man was ooit in wieringerwerf geweest. Noordelijker was hij nog nooit geweest. Dit om aan te geven dat wij ook in hun ogen zo ongeveer van een andere planeet komen. Maar een nieuwe routebeschrijving hadden ze niet daar waren ze twee maanden geleden mee gestopt. Dat is lekker! Uiteindelijk heb ik een boekje besteld bij het genootschap van Jacob in utrecht die dit zenden aan het adres waar wij nu slapen in Eersel. Morgen lopen we eerst naar possel in België volgens de route. Dan Lopend naar reussel Om daar de Bus Te Pakken Naar Eersel. We slapen dus weer op het zelfde adres. In middels moet daar ons boekje dan bezorgd zijn zodat we de volgende dag weer verder kunnen. Vandaag op de foto gegaan bij het beeldje de contente mens, wat we wel een aardige verbeelding vonden van ons doel van de reis. Vanuit Vessem zijn we langs het stroomgebied van de "kleine beerze" gelopen. Best een mooie routen maar waardeloos om te lopen. Bijna geen waarneembaar pad. Overwegend smal en keiharde klei. Leek weer een beetje survival. Piet en bep. Helaas niet gezien in de Bosch. Martine ook je tante nog niet gezien. Bedankt weer allemaal. We gaan slapen!

Tim

Wat zijn jullie al goed op weg! Leuk om iedere keer weer het stukje te lezen van jullie trip. Maar als ik Liz moet geloven zitten jullie nog steeds in Schagen. Groetjes Tim

Karel en Atie

Was wel een beetje tegenvaller denk maar ja je kunt niet altijd over rozen lopen haha maar even goed doen jullie het prachtig succes de verdere reis en je hoort wel weer van ons

leny slootweg

Hoi allebei.
Gelukkig lopen jullie niet veel in de regen.Ja de wegen en paden zijn in N.B. niet altijd goed en niet zo goed aangegeven. Vorig jaar was ik met een vriendin op de fiets naar mijn broer en schoonzus in Belgie.Veel gezocht in Brabant.De fietsknooppunten in Belgie zijn wel geweldig.Bij Budel Budelschoot gingen we de grens over,toen ging het beter. Frans en Anke wonen in Ellikom.Ik wens jullie vandaag ook een hele mooie dag.Leuk om jullie zo te volgen.

Henriette

Leuke foto... en je haar zit goed hoor hans!..haha...
Zet m op !

Joke

Leuk hoor om al die verhalen te lezen. Jullie beleven zo nog eens wat. Veel succes verder. Groetjes.