Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

dag 15 28 mei 26 km totaal 333 km.

Even geen wifi maar hier zijn we dan.

Van ochtend in spanning gewacht op het boekje en ja hoor 9.15 werd het bezorgd. Dat was een hele opluchting. Door onze gastheer zijn we naar postel gebracht, want dat hadden we gisteren al gelopen, en om 10 uur vertrokken we. Al snel liepen we langs een kanaal wat we een hele tijd zouden volgen. Zelfs was er een kruispunt van twee kanalen waar voor onze begrippen en groot geheel met sluizen en al ontstond. We hadden ondertussen wel trek in bakkie maar dat zouden we de hele dag moeten gaan missen. Alles was dicht. In rosselaar maar eens gaan bellen voor een slaapplaats. Echter geen telefoon! Dan maar doorlopen en straks nogmaals proberen. In Hulsen in een taveerne na een kilometer of 7 wat te drinken en maar weer proberen te bellen. Het was al bijna 4 uur dus het werd wel tijd om iets te hebben. Uiteindelijk met hilda haar telefoon die het nog wel deed daan gebeld. Heb je de telefoon al uitgeschakeld en weer aangedaan? Nee natuurlijk niet. Toch maar gedaan en ja hoor, alles deed het ineens. Uiteindelijk een slaapplaats in een pelgrimshoeve in Meerhout gevonden, die nog wel een 6 km lopen was. We werden er gastvrij onthaald en konden nog iets eten in een taveerne waar goed gekookt werd tegen schappelijke prijzen. Aanbieding van de dag "rijstepap"!!