Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

dag 16 29 mei 28 km totaal 361 km.

Van ochtend om 9 uur vertrokken na een goed ontbijt en foto over en weer van de gastvrouw en heer en voorzien van een routebeschrijving van de gastheer (nog bedankt Mannu ging prima) Door mooie wegen richting Albert kanaal. Een groot kanaal waar je langs het jaagpad rustig kunt lopen maar waaraan ook veel bedrijvigheid grenst. Bij het plaatsje Stelen weer op het pelgrimspad. Weer geen koffie te krijgen. Dan maar onderweg naar de abdij van Tongerlo. Daar aangekomen eerst een bakkie. De abdij was een inmens complex van gebouwen. In de winkel allerlei leuke dingetjes maar ja alles weegt, dus alleen wat snoepgoed gekocht voor onderweg. Natuurlijk even de tijd genomen om in de kerk een kaarsje te branden. En besloten op weg te gaan naar de abdij van averbode. Was nog wel 13 km. Ondertussen daar op een camping in een trekkershut een slaapplaats geregeld. Al snel werden we aangesproken door een man xie zijn auto in de berm parkeerde en pns spontaan vertelde over de do's en don'ts voor de reis naar santiago. De route er naar toe was langs een weg Door het bos. Dat loopt lekker luw. In averbode moesten we wat omlopen en hebben daarom de abdij niet aangedaan. Na ongeveer 1 km de camping gevonden. We gaan nu eten.

Ria en Guus

Waar jullie nu lopen .is voor ons bekend terrein. Hebben daar vele malen gefietst .De leuke terrasje bevinden zich het meest niet voor maar aan de achterzijde . Groeten van ons

Gré Okkerse.

Leuk hoor, alle dagen jullie verhalen. Wij hebben langs het Albert kanaal gefietst, er kwam geen eind aan!
Nog veel wandelplezier en als je de berichten mag geloven kan hier vanaf woensdag de korte broek aan.

Groetjes uit de polder.

Cees

Gaat goed zo te lezen. Wel wat omwegen maar allez. Goede kerkveiling gehad. Aantal nieuwe gezichten en goed resultaat. Succes verder.

cees

Hans en Hilda, laten we zeggen een kei gaaf verhaal en voor ons als lezers een topdag. Ga zo door!