Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 29 17 mei 2016 25 km totaal 101 km

Gisteravond gegeten aan tafel met Jos en Christelle die weer waanzinnig had gekookt. Ook Sonja was er, een vrouw uit Antwerpen die in 14 dagen naar Reims wilde lopen. Zij vertelde ook dat zij een groot deel van de dag in de regen had gelopen terwijl wij geen druppel regen hebben gehad. Jos heeft een eigen ritueel om de maaltijd te beginnen. Je neemt elkaar bij de hand. De linkerhand met de palm naar boven en de rechterhand met de palm naar beneden. Vervolgens komt er een soort gebed wat begint met de woorden :je hebt twee handen. 1 om te geven en 1 om te ontvangen etc. Best wel goed gevonden. Omdat we eerst sonja moesten wegbrengen was het pas 9.40voor we echt aan het lopen raakten vanaf L Ecaille. Het weer was prima dus al snel de trui en de pijpen van de broek af. In Bazancourt een bakje koffie en dan 13 kilometer door het niets. Enorme stukken land met allerhande soorten gewassen maar verder niets.

Wel liepen we over een oude Romeinse heerbaan die niet zo hels was als John Kreuk hem beleefde maar wel zeer ongelijk.

De klei was hier echt bunkerhard. Om 4 uur in Reims bij de kathedraal waar We allerhartelijkst werden ontvangen. Stempel gehaald en een kaarsje gekocht en samen aan onze dierbaren in Nederland gedacht. Het is jammer voor de foto dat er onderhoud is gepleegd maar wellicht halen jullie er wat uit. Toen opzoek naar een slaapplaats. Al snel een hotelletje gevonden. Dus dat ging wel. Toen op zoek naar een slaapplaats voor de andere dag want die waren er niet veel. Na vele telefoontjes met allemaal njet besloten om eerst te gaan lopen richting germaine en dan in de namiddag met de trein naar Epernay te gaan, daar te slapen en dan de ander ochtend terug te gaan met de trein en dan weer verder te lopen . Nog 150 km naar Troyes (!)

Leni Jimmink

Top hoor, de eerste 100 km overwonnen. Jullie gaan super en leuke verslagen, dank jullie wel. groetjes

Huib en Mijnie

wel een hele uitzoekerij om een slaapplaats te vinden,maar jullie worden er wel slim in ,begrijp ik. houd-ter-de-moed-maar-in-van -je-hela-hola.............