Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 35 23 mei 2016 30 km totaal 242 km

We hadden even geen wifi vandaar dat dit bericht wat later is dan gewoonlijk. Om 8.30 vertrokken we van ons vriendelijk gastadres uitgezwaaid Door de gastvrouw en gastheer, een boerenfamilie. Gisterenavond met elkaar onder het eten zitten teuten over trekkers en koeien en alles wat boerenleven in Frankrijk belangrijk maakt. Mijn Frans gaat met sprongen vooruit Door zulke gesprekken al heb nog wel enige malen het woordenboek nodig. Om 22.00 uur naar bed en geslapen als een baby. Om 6.30 weer op voor een nieuwe dag. Het regende nog of alweer bij vertrek dus het regenpak maar weer aan. Eerst nog eens 3 km overdoen van het traject van de vorige dag en na Anglure langs een beek Door het natte gras. In Bagneux gescholen in een boerenschuur om even te rusten en wat te eten. Al snel bereikten we het kanaal van de Seine wat is gegraven vlak langs de Seine. We moesten over het jaagpad Door nat gras struikgewas etc.Gelukkig stopte de regen om een uur of twaalf en ging ook de weg nu over een verhard fietspad zodat we de pas er maar eens goed inzetten. Een ander probleem kondigde zich echter aan: MUGGEN!!. De Deet deed wonderen maar een aantal muggen hebben nog niet begrepen waar Dat goedje voor dient. Maar al met al viel het wel mee. We hebben al gauw een 10 -12 km langs het kanaal gelopen en waren blij dat we uiteindelijk bij Saviers aankwamenwaar We zouden slapen. Daar moesten we echter nog eens twee km voor lopen!. We slapen in een apart huisje met houtkachel en de gastvrouw bracht al snel het avondeten met een fles wijn. Zo was deze avond snel voorbij.