Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 40 28 mei 2016 24 km totaal 325 km

Gisteren geen wifi. Vandaar!

Vertrokken om 8.15 met goed weer. Wel met de waarschuwing dat onweer op komst was. Al snel het bos in. Een kaarsrechte weg. Wel weer als gewoonlijk prut en om de gaten heen slalommen . Dat schiet niet op. Maar daar zijn we inmiddels al niet meer Door verrast. Vlak voor Flogny-la-Chapelle begon de lucht echter snel te betrekken. We zaten net op een kinderspeelplaats uit te rusten en zijn maar in een hutje gaan zitten. Al snel begon het te regenen en te donderen. Grote klappen ook boven ons. Dat was niet fijn. Na drie kwartier maar vertrokken. Het regende nog wel behoorlijk, maar wie Let daar nu op, maar de donder was weggetrokken. We zouden in Flogny-la-Chapelle koffie gaan drinken maar dat hebben We niet gedaan omdat weer 2,5 km om was. Na Flogny-la-Chapelle eerst langs een kanaal gelopen op een mooi vlak fietspad maar na Door een dorpje gelopen te hebben moesten we weer als een berggeit omhoog. Bovenop wel weer een geweldig uitzicht maar dat kan ons na alle vorige ervaringen al bijna niet betoveren. In het plaatsje Bernouil bleek een kerkje uit 1631 te staan ter ere van Jacob de Meerdere. Voor ons was dat bijzonder omdat het einddoel van de eerste dag dat we zijn gaan lopen ook de kerk voor Jacob de Meerdere was in Tuitjehorn. Vanaf Bernouil een weg van 3 km. glooiend naar beneden. Als je het dorpje zo ziet liggen lijkt het net uit een sprookje te zijn we genomen. Vanavond slapen we in een oude kasteelboerderij. De ontvangst daar was wat zakelijk. S'nachts een vreselijk onweer. We hoorden dat in Chablis waar We morgen komen een groot deel van de druiven oogst Door hagel is vernietigd.