Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 42 30 mei 2016 28 km totaal 379 km

Gisterenavond met onze Belgische medebewoners gezellig getafeld. De heren werden Door de dames op de route gedropt en de dames gingen een stad bezoeken. S'avonds betrok het spul dan samen een B&B. Ze waren begonnen in Troyes en liepen naar Vezelay. Na het ontbijt vertrokken we om 8.45 . Gelijk maar regenpakken aan gedaan want het regende en het zag er niet goed uit. Zoals gewoonlijk eerst weer onverharde paden met weinig markeringen en veel hoogte verschillen . Om 11.00 uur in Cravant een tent met koffie en een tosti. Dat geeft de burger weer moed in een natte omgeving . Het stadje uitlopend kwamen we langs een openbare wasplaats uit een tijd dat klerenwassen nog uitsluitend iets was dat vrouwen beheersten. Het dorpje uitlopend werden we een pad opgestuurd waar je iemand nog niet eens voor straf op zou willen sturen. Zo steil, smal met overhangend struikgewas, en maar omhoog gaan dat het ons wel tegenviel. Boven aan echter geheel onverwachts een aandenken aan Fred en Cathy en een hoopje stenen onder de bewijzering. We dachten langs de rivier te kunnen lopen op een fietspad of zoiets maar dat was toch iets anders. Het pad volgende wel de rivier maar dan weer gelijk aan de rivier dan weer tientallen meters hoger dan weer vrij en dan weer een lange tijd tussen de bomen. Wel zagen we op dit pad een hert en een oude huid van een slang van 60 cm. We hadden ons niet gerealiseerd dat ze hier zo groot konden worden. Het pad werd enkele malen versperd door pas omgevallen bomen die we gelukkig Door er overheen te klimmen konden passeren. Om 14.30 in Bessy sur Cure wat beschutting gezocht in een bushokje en ons opgemaakt voor de laatste 3 km. Nog een drie kwartier Door de regen en dan zijn we er. Dat liep echter anders. De route aanduiding week af van de route op de kaart. Gekozen voor het volgen van de aanduidingen. Na eerst een klim waar We nog konden lachen kwamen we er na een drie kwartier achter dat er iets mis ging . Wij moesten naar Arcy-sur-Cure maar dat was in geen velden of wegen meer te zien. Uiteindelijk in het bos aan een houthakker de weg gevraagd en bleek dat we Arcy-sur-Cure in een boog voorbijgelopen waren. De aanwijzingen van de houthakker opgevolgd bleek dat we inmiddels minstens 6 km waren omgelopen. Uiteindelijk bleek ook de slaapplaats nog 1 km uit de route te staan. Om 17.15kwamen we aan bij de slaapplaats. Nat, koud en hongerig. Morgen Vezelay.

Iedereen bedankt voor alle reacties. We stellen het zeer op prijs. We kunnen deze echter niet beantwoorden.

Wim en Gea

Hoop dat jullie een dienst bij kunnen wonen in de prachtige kathedraal in Vezelay!!!
We zijn zeer onder de indruk van jullie verhalen.
Hartelijke groet.

Afra

Ja zeg, wat een regendag vandaag!! Wij wel in frankrijk nu, maar nog heel stuk bij jullie vandaan. Ook veel regen vandaag. Maar wij konden binnen blijven, en jullie moesten weer lopen. Maar word knapper weer dus hopelijk geen glibberige paden meer daar. Neem nu nog maar n biertje en welterusten voor straks !!

Leni Jimmink

Hier is voor het jullie troost voor de regen niet veel beter. Noord, oost en midden Nederland staat blank. Hevig onweer, we komen er hier nog heilig vanaf. Tijd voor een weersomslag. Maar jullie gaan dapper, op naar de volgende stopplaats, groetjes

Riet Breur

Wat jammer dat jullie zoveel regen hebben,en vele kilometer's onnodig omgelopen hebben!Hopelijk is de bewegwijzering de komende wel in orde.Laat de moed niet zakken hoor!!Dat jullie evengoed nog kunnen genieten van de vele mooie dingen.Hartelijke groet.

Jan louter

Petje af voor jullie doorzettingsvermogen maar na regen komt altijd zonneschijn veel sterkte en succes

cock dwarswaard en diny hage

heel veel bewondering voor jullie,
wat zullen jullie schoon zijn van al dat regenwater, hou je taai