Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 6 26 km. Totaal 144 km.

Gisterenavond lekker gegeten. We hadden o.a wilde duif. Lekker geslapen en om half negen aan de wandel. Het was wel wat mistig maar de vooruitzichten waren goed. Al snel weer een prutpaadje in en vrijwel geen aanwijzingen voor de route. Maar toch binnen een uur bereikten we La Reole. In de stad was geen enkele aanwijzing voor de route of ze waren duidelijk weggehaald. Rare mensen die Fransen! Maar wel een bakker! De kerk van La Reole was een hele oude. Wat donker maar met een mooi orgel. De naast gelegen abdij was verbouwd tot gemeentehuis. Nadat we de trappen m aar de rivier waren afgedaald liepen we tegen oud circus aan en de kamelen liepen buiten! Toch even raar. De rivier overgestoken. Wat een water stroomde daar. Aan de andere kant van de rivier een totaal ander landschap. Geen wijngaarden meer maar kleinschalige akkerbouw en wat veeteelt. Het terrein bleef lekker vlak en we schoten goed op. Onderweg bij een sluisje een bootje zien schutten. Is niets bijzonders maar je verwacht het niet. Onderweg nog een foto gemaakt van een kerk uit de 12/13e eeuw .Kerken waren toen meer als forten gebouwd. De zon was inmiddels gaan schijnen en het werd alweer warmer. De trui kon uit. Al snel zaten we al te mopperen als het maar niet warmer zou worden. Ja zo gaat dat langs de weg! Zowat een uur langs een klein riviertje gelopen tot we weer een pruttige paadje omhoog moesten. Al met al ging het allemaal redelijk snel vandaag. We slapen in een echt kasteel van Hendrik de IV. Ik heb een filmje gemaakt van ons interieur. Ook al de kamers voor de komende 3 nachten geregeld want met Pinksteren is er hier groot feest, zoals de kasteelheer ons waarschuwde. We zitten nu in een bar en gaan straks eten maar het restaurant is pas om 20.00 uur open. We gaan het zien!

Leni Jimmink

Het klinkt een beetje Hollands, bootje schutten.
Ook een beetje Belgisch, geen goede richtingbordjes en op z'n Frans toch wel een lekker wijntje genomen bij het eten?
Slaap lekker en morgen weer een goede tocht, groetjes fam. Jimmink

Grè.

Leuk hoor alle dagen weer die verhalen!
Fijn dat het weer beter is. Regen is ook niks.
Geniet er maar weer lekker van.