Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 17 22 km totaal 385 km.

Vandaag om 07.00 uur ontbijt. Zo gaat het in de grote gites. Hoe leuk het ook kan zijn, je merkt dat de commercie zijn intrede doet en de verzorging die we kennen langs de route een ander karakter krijgt. Ben benieuwt of dat zo blijft. Om 8.15 liepen we weer. Eerst gingen we weer de gebruikelijke prutpaadjes af, maar al snel werd de route beter begaanbaar en dat zou ook zo blijven. De stijl van bouwen is ondertussen wel veranderd. Het wat Romaanse/Mediterrane karakter is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor witte huizen met roodbruine pannen en dito luiken en deuren. Het schijnt Baskisch te zijn. Vanochtend weer op pad gegaan met de regenpakken aan. Het was wat druilerig en zo zou het ook blijven. De ene keer wat harder dan de andere keer maar het bleef eigenlijk gewoon regenen. Om twaalf uur wilde ik wel een koppie doen maar Hilda had deze keer de turbo aanstaan, dus de 22 kilometer van vandaag vrijwel ineens gelopen. Om 13.30 liepen we Saint Pied de Port binnen door de poort waar het allemaal omgaat. Vanmiddag wat informatie ingewonnen en wat rondgekeken etc. Kwamen we de Nederlander van eergisteren tegen die hier zijn schoen laat maken en troffen we de Fransman aan die op een terrasje een biertje zat de drinken met nieuwe vrienden. Zo gaat dat in pelgrimsland. Morgen eerst eens uitslapen en een dagje rustig aan. We gaan het weer zien.

Leni Jimmink

Door de poort en weer doorgaan. Wat een mijlpaal tijdens jullie voettocht. Leuke verhalen en filmpjes. Altijd weer spannend wat er aan de andere kant van de heuvel is. Jullie zijn niet alleen onderweg.

Cees D.

Gaat goed zo te zien Hans en Hilda. Goed om te lezen. Hans, Kerkveiling goed verlopen. De 12.000 euro gehaald en de 250,00 euro die we dan beschikbaar stelden, zijn gewonnen door ............ Harm.
Succes verder.

Afra

Moeten nog wel even over nadenken of we jullie wel komen ophalen hoor!
Al die regen daar, hier nog geen druppel gevallen.
Maar in principe gaan we zaterdag rijden.
Hopelijk dan mooi weer.

Wi.

Ben benieuwd hoe jullie het nu gaan ervaren. Het (echte) pelgrim zijn wordt nu vast mindet. Wel een slaapplaats gevonden dus. Gelukkig.

Wil

Als jullie niet gaan afra laat het even weten. Dan willen wij wel hoor?tegen die tijd dat Hans en hi
Da stoppen is het hier k weer en bloedheet in Frankrijk of Spanje