Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2021 dag 8 30 aug. 26 km. Totaal 177 km.

Vanuit Lourenzo ging jet gelijk omhoog. Weer schitterende omgeving. Op het bospad liepen we twee Engelse mannen achterop

Ma even een praatje gemaakt te hebben vertelden ze dat de een 80 was en de ander 82. En ze liepen de camino! Daarna normale patroon. Omlaag en omhoog etc. In Mondonedo koffie gedaan en aansluitend kerk met bijbehorend museum bezocht. Vanuit Mondonedo haan er twee routes naar Abadin. Een is ongeveer 14 km maar gaat stijl tot een hoogte van 700 meter, en de ander is 18 km en gaat meer glooiend tot 550 meter. Wij gingen eerst voor de korte maar ma ongeveer 1 km en nog een goed maar de hoogte profielen kijken toch maar besloten om de langere maar gemakkelijke route te pakken. Wel was er geen verzorging onderweg maar dat neem je dan voor lief. Maar na 12 km een benzinestation dus konden we toch nog even wat eten en drinken. Om ongeveer half zes kwamen we pas aan in Abadin. S'avonds kwamen we tot onze verrassingen Poolse van een paar dagen geleden weer tegen. Sen met haar gegeten en gedronken. Was een pittige dame maar ze jad knieproblemen en had daarom een dag rust genomen. Tot morgen.

Wil

Jullie gaan lekker. En als 80 jarige nog lopen ?gaat het voor jullie een makkie worden.
Veel succes en plezier verder