Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2021 dag 11 2 sept. 26 km. Totaal 245 km.

Vroeg opgestaan. We zaten net aan de koffie met een broodje toen we al om 10 voor acht werden opgehaald. Snel laatste hap en slok en betalen en om de auto. Om een minuut of 5 over 8 liepen we in het schemerdonker al op de weg. Gelijk over een eeuwenoud bruggetje met daarna een ruïne van een kerkje en bijbehorende woning. Konden het slecht zien ook omdat het half in de bomen stond. Verder door het donkere wat naargeestige bos. De route voert door allaal hele kleine gehuchtjes waar de tijd stil staat. Wat verwaarloosde huizen maar ook mooi gerestaureerde woningen. Maar vooral niks. Een koe die loeit. Een hond die blaft en een boer die melkt. Net is als 60, 70 jaar geleden bij ons. Eindelijk na een kleine 3 uur een gelegenheid voor een bakkie en een broodje. Na dit dorpje (Miraz) ineens een heel ander landschap. Eerst wat omhoog en dan velden met heide en bremstruiken afgewisseld met grillige rotsformaties. We lopen inmiddels tussen de 650 en 700 meter hoog. Dat blijft ook zo. Al lopende krijgen we een idee om de afstand naar ons hotel re overbruggen. We lopen tot Roxico. Daar is een herberg. Daar bellen we een taxi en die brengt ons naar Sobredo en vervolgens morgen weer terug. GEROGGELD! Zaterdag gaan we de vesper in het klooster in Sobrado bijwonen. Kwamen de Poolse uit Abadin weer tegen en ook de Vlaamse met de Sloween. Was weer leuk om even bij te praten. Tot morgen!

Wil

Jullie gaan voorspoedig asn het aantal km. Te zien
Krijgen jullie al Santiago kriebels? ?
Succes verder.