Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

dag 14 27 mei 20 km totaal 307 km

Vandaag een wat lastige dag. Geen route. Maar als gisteren aangekondigd van de noot een deugd gemaakt en gewoon naar postel in België gelopen. Aldaar aangekomen in de winkel van de abdij nogmaals gevraagd naar het boekje. " Awel, we hebben die vraag al vaak gehad maar wie geeft dat boekje uit. Heeft u ook een adres?" Zo ging dat door. Het zal wel bij België horen maar wij waren niet de eersten dus waarom niet eerder??. Dan maar een stempel halen. De man die ons wees was zeer hulpvaardig maar zei wel dat we op moesten schieten want de broeders gingen om 12.30 eten. We waren net op tijd maar de broeder was duidelijk al met het eten bezig. Snel de stempels zetten. Een snelle zegening en bans, de deur dicht. Zoals afgesproken zouden we gaan lopen naar Reusel om daar de Bus te pakken. Dat was op zichzelf best aardig maar het was een lange rechte weg die ook nog eens een paar kilometer langer was dan gedacht. Maar na twee uur lopen waren We dan toch in reussel. De bus was er ook op tijd dus dat gaf moed. In Eersel aangekomen eerst nog even naar de kruidvat waar een voor ons onbekende vrouw ons aansprak en na onze omzwervingen gehoord te hebben ons spontaan haar boekje aanbood! Als dit de voorbode is van datgene wat nog komt???? Op ons slaapadres aangekomen bleek ons boekje wel bezorgd te zijn maar er was op dat moment niemand thuis. Dus nog geen boekje! Dat wordt morgenochtend voor 10 .00 uur bezorgd. Dus dat wordt spannend. We wachten de bezorging morgen af en gaan z.s.m. proberen in postel te komen om de tocht voort te zetten.

Marisca

Ik denk dat je inderdaad beter een boekje kan hebben. Volgens de kaart zit je nu in Marokko!

cees

Lijkt me toch een mooie gewaar wording om Belgie in te "lopen". Wel een gedoe met het boekje.

jelly leijnse

Leuk om jullie reisverhaal te lezen. Vooral omdat wij ook op de meeste plaatsen waar jullie langskomen vakantie hebben gevierd. Veel succes op het vervolg van jullie route.

evert hanneke

Niet te veel omlopen want dan komen jullie er nooit zegt evert
wat zijn jullie al ver .geweldig hou vol
groetjes

Karel en Atie

Wat een tegenvallende dag hopen voor jullie dat dat niet te vaak voorkomt maar ja je weet maar nooit
Heel veel succes

Cor en wil

Het zit niet echt mee is het wel.??
Van de Belgen moet je het zeker niet hebben dus houd moed. Sterkte verder.
Al blaarvrij Hans?????of mag ik er niet meer naar vragen.

leny slootweg

Succes met het boekje,het komt vast goed. Ik moest wel lachen om de snelle zegening en bom de deur dicht. Nou ja,jullie verdienen beter.Succes!

Len Jimmink

Gelukkig, jullie zijn weer in de "lucht"
Je niet van de wijs laten brengen in Belgie, altijd al lastige bewegwijzering. Maar dat is niet nieuw.
Het gaat goed, de grens gepasseerd.
Morgen weer een nieuwe dag,succes