Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

Dag 25 12 juni 2017 23 km totaal 543 km

Vanmorgen vroeg onderweg. Afscheid genomen van de fam Krotoff in Sorges. Heel leuke en gastvrije mensen. Maar ja de plicht van de pelgrim "ULTREA ( Steeds verder) " roept. Om 08.00 uur op de weg. Het zou vandaag vooral in de ochtend bewolkt blijven en ongeveer 22 graden. We gingen er dan ook met ferme stap vandoor. De route was als eerder. Erg landelijk en veel in de bosjes. Dat was aangenaam om te lopen. Er waren vandaag maar een paar klimmetjes dus ook dat ging goed. Onderweg een foto gemaakt van de architectuur die je hier veel ziet. Onderweg wilden we in een hutje wat rusten maar er zaten al twee Fransen in die in de Alpen waren begonnen en richting de oceaan liepen. Dus Frankrijk van oost naar west. Ze waren net bezig een kopje koffie te zetten dus gezellig een bakkie meegedronken. Dat hadden we ook wel nodig. Na afscheid genomen te hebben liepen we verder en liepen we een vacantiepark binnen wat bestond uit wel 25 grote tenten die allen verlaten waren. Toch wel vreemd . Niemand in de buurt. Zoetjes aan begon het wat drukker te worden, vooral toen we langs een verkeersweg moesten lopen. Eerst was dat wel link maar later was er een fietspad, dus voor Franse begrippen is dat het summum van veiligheid voor de voetgangers. Ik had nog een half brood over dus in een supermarkt een pakje zalm gekocht, dus dan zit je om 13.00 uur aan een (hard) broodje zalm, zonder boter op een bankje voor een supermarkt in Frankrijk. Dan komt toch het beste in je boven. Het was nog maar een paar kilometer naar Perigueux en daar volgden we het pelgrimspad naar de kathedraal. In de kathedraal onze stempel opgehaald en een grote kaars gebrand voor onze dierbaren. De oude stad is van de steden die wij tot nu gezien heben echt het mooiste wat we gezien hebben. Het kan zo uit de 15e eeuw zijn weggelopen. We zaten op een terrasje wat te eten en toen kwamen onze Duitse vrienden die een dag opgehouden zijn Door het ongeluk ook nog langsgelopen. Dat was wel heel toevallig maar bijzonder leuk.

VERVOLG:

BESTE IEDEREEN Het wordt morgen hier 32 graden en daarna 35 graden. Wij hadden toch al gezegd dat Perigueux halen heel mooi zou zijn, dus wij gaan NIET Verder. We hebben een geweldige tijd gehad en hadden dat niet zonder jullie allen kunnen doen. Heel hartelijk bedankt voor al jullie vormen van steun die wij ontvangen hebben en neem aan dat we dat dat af en toe wel even nodig hadden. Dank jullie allemaal daarvoor. Morgen gaan we met de trein naar Parijs en woensdag dan naar Amsterdam is het plan. Het gaat u allen goed en namens ons beiden nogmaals zeer bedankt voor jullie belangstelling.

Wil

Hele goede reis terug en geniet in Parijs. Wij zijn alweer op honk.we zien elkaar vast gauw.

afra

Gelijk hebben jullie hoor, dat is niet te doen met die hitte!
er zijn genoeg kilometers gelopen Door jullie.
Volgend jaar maar weer verder. Geniet nog even daar, en goede reis terug.

henk

Met veel bewondering en enthousiasme hebben wij jullie pelgrimstocht gevolgd. Goede thuis reis terug.

jannie

Goede reinaar huis,en dan nog een paar dagen uit rusten.

Jan D.

Het was leuk om jullie reis te volgen

Paul en Marja

Wij wensen jullie een goede terugreis!

Lia

Het is mooi geweest! Nu nog een goede terugreis gewenst!

Cees Dorsman

Toch weer een top prestatie. Goeie terug reis.

Riet Breur

Een heel wijs besluit,je moet het niet willens en wetens op gaan zoeken. Jullie zullen wel dankbaar zijn voor al die gelopen kilometers,in gezondheid,mooi weer,leuke mensen ontmoet,wat wil je nog meer !!! Een veilige reis naar huis toegewenst,en tot ziens.

Karel en Atie

Hallo luitjes we hebben een par dagen niets laten horen want we waren weg .Onder tussen zijn jullie weer thuis van de reis en hebben we erg van het verslag genoten .groetjes en tot ziens

Jolanda Schoonhoven

Dank voor het 'meelopen'. In omgeving van Limoge en Perigueux regelmatig op vakantie geweest. Leuk om daar nu over te lezen. Intussen zijn jullie thuis, maar ik heb jullie nog niet getroffen. Mijn complimenten voor de afstanden.