2018 dag 12 20 km totaal 273 km.

Gisterenavond wat langer wakker omdat het militaire vliegveld nachtoefeningen hield. Wat een lawaai geven die straaljagers. S' nachts hadden we ook bezoek van muizen. Dus die heb je niet alleen in Holland. Je kunt zien aan het gebouw etc. dat het vroeger door een rijke familie is bewoond maar het raakt steeds meer in verval. Ik heb een foto bijgevoegd die ik in de avond heb gemaakt van een terras bij het zwembad omringd met palmen. Maar afijn, in de ochtend weer op pad nadat onze gastvrouw zo vriendelijk was om ons aan het begin van de route af te zetten. Dat scheelde weer 1500 meter. Vandaag geen geweldig lange route want we hebben wat zitten puzzelen hoe we uitkomen. Als we hadden gedaan wat in het boekje stond hadden we vandaag bijna 30 kilometer moeten lopen, wetende dat het meer dan 25 graden zou worden en de dagen van de vlakke etappes over zijn. Al snel werd het warmer. Het liep echter prima, mede doordat ik een gouden gedachte van enige dagen geleden ook had uitgevoerd, namelijk mijn oude zolen in de loopschoen en dat scheelde wel. Om twaalf uur kwamen we na een stijle klim aan in Saint-Seger. Eerst wat boodschappen gedaan. Voor diegenen die dit lezen en trombone spelen is wel van belang dat er in het postkantoor een bordje hing met de volgende tekst:TROMBONES SONT INTERDITE . Hetgeen betekent dat daar trombones verboden zijn. Ik overweeg nu te gaan verhuizen naar Frankrijk. Omdat we ruim de tijd hadden rustig wat koffie gedronken. Het werd allengs warmer maar de in Nederland aangeschafte zonnehoeden wierpen hun vruchten af. Wel goed smeren. We kwamen nu wat meer in akkerbouw gebied. Onderweg hadden we al een aantal van de grote pivo's zien staan maar nu zagen we er ook een paar in bedrijf. Dat was best gaaf om te zien. Zo kwamen we al op tijd aan in Audignon. Nog even in de scadum gezeten bij het kerkhof en de kerk en na een klim van een kilometer kwamen we aan bij het gastadres van vandaag. Inmiddels al gedouchd en is de bewolking toegenomen. Vanavond waarschijnlijk wel wat onweer. Morgen weer verder. We gaan het weer zien.