Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 13 24 km totaal 297 km.

Gisterenavond leuk met de gastvrouw en gastheer zitten teuten. Eerst aan de wijn op het terras en later aan de wijn tijdens het eten. Hij werkte op een agrarische school dus dat schepte een band. Na het eten nog even samen over het erf van de boerderij gewandeld. Die Fransen houden wel van bende om hun huis. Maar ja S'lands wijs, S'lands eer. We wilden vanochtend wat eerder ontbijten dus 7.45 aan het ontbijt. Waren we net klaar begon het te regenen. Dus regenpakken aan en op weg. Het bleef ongeveer een uur regenen en toen deden we de regenpakken weer uit. Het was intussen wel al een lekker temperatuurtje dus dat ging goed. Om een uur of elf liepen we Hagetmau in, en daar een bakkie gedaan en wat inkopen. Gelijk bij het uitgaan van de stad eerst nog een lief riviertje maar toen een beste klim. De zon was ook flink gaan schijnen en we liepen vandaag veel in het open veld. Wel mooie vergezichten. De weg was soms zo stijl en de temperatuur zo heet dat we dachten dat als dit een voorproefje is voor Spanje wordt het allemaal nog wat! Tussen de middag op een te smal bankje bij een kerk een broodje opgegeten en zo liepen we tegen 4 uur de gite binnen waar We vanavond gaan slapen. We krijgen vanavond geen eten en hopen een paar fietsen te kunnen lenen om naar het dorpje in de buurt te gaan als het restaurant tenminste open is. In de gite is alleen maar koffie. We gaan het weer zien!

Mijnie

Je schrijft dat je met je gastvrouw en gastheer hebt zitten teuten. Spreken jullie zo goed Frans of gaat het met een wijntje erbij beter?

Désirée Kok

Wel spannend om elke keer maar weer af te wachten waar je terecht komt om te slapen en te eten... maar ook heel leuk lijkt mij. Veel plezier nog!