Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 14 15 km totaal 312 km.

Gisterenavond uiteindelijk niet op de fiets naar het dorp maar we werden weggebracht door de gastvrouw. Het was maar 1,5 km lopen terug uit het dorp zij ze. Ze zette ons af bij een bar annex restaurant waar ze o.a Belgisch bier hadden en na al die dagen met wijn is dat geweldig. Om 19.30 gingen we het restaurant in want dat was niet eerder open. Prima gegeten. Lopende naar het huisje. Maar dat was wel even verder. Uiteindelijk bijna 45 minuten gelopen, bijna verdwaald, was het al donker toen we bij het huisje kwamen. 1,5 kilometer? Het waren er zeker 3. Vandaag hebben we een rustige dag. Maar toch om 8.30 op de weg. Eerst leek het wat zonnig te worden maar al gauw nam de bewolking toe. Om te lopen prima hoor. Het landschap is er sinds gisteren wat liever op geworden. Er is natuurlijk Nog wel leegte maar er is toch wat meer bebouwing. In de dorpjes waar We komen is verder helaas niets maar het loopt wat afwisselender. Na gerust te hebben bij een kerkhof, daar zijn altijd bankjes en er is ook water, begon het te regenen, Dus pakken weer aan en verder. We liepen over een heuvelrug waardoor je hele vergezichten had. Helaas was het weer niet helder anders had het schitterend geweest. Zo ging het richting Orthez. Landerijen afgewisseld door bosjes en kleine gehuchten. Naar Orthez nog een lange afdaling. Het is een wat vervuilde verwaarloosde stad lijkt het maar we moeten nog even sightseeing doen. Vandaag hadden we een grote verrassing. Op mijn afscheid kreeg ik van Jaap en Anneke Lub een grote knapzak namens hun hele familie met allerlei handige spulletjes als je op reis gaat. Daar zat ook een pakje bij waarop stond: Openen na 300 kilometer. Dat hebben we dus nu gedaan. Wat verwacht je dan? Zit er een foto in van hun beiden, met een groet en een wens. Dat was natuuijk hartverwarmend, zeker van Anneke, maar van Jaap had ik liever een zakje drop gehad. Desalniettemin heel leuk! Nog 3 dagen en dan zijn we in Saint Jean Pied de Port. Dat is het eindpunt van dit traject. Het wordt spannend. We gaan het zien.

John

Hey Hans en Hilda,
Slapen jullie in hotel la Luna met dat leuke torentje?
Prachtige herberg!
Veel plezier nog. Vanaf nu wordt t klimmen! (En dalen)
Groetjes
John

Karel en Atie

Wat een mooi stukje hebben jullie geschreven nog even en het zit er dus weer op voor dit moment knao hoor Groetjes van ons

dirk jimmink

succes voor de laatste drie dagen, geniet er van !!

Corina en Adrie

Leuk om al jullie verhalen weer te lezen, maar wat moeten jullie weer vaak je regenpak aan. Succes verder?

Riet Breur

Wat weer veel mooie verhalen,jammer dat jullie ook vaak regenachtig weer hebben.
Hebben de muizen niet aan jullie tassen zitten knagen? Want meestal zit daar toch wel iets lekkers in.
Nog fijne kilometers toegewenst,en veel loop plezier.
Hr Gr Riet.