Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2018 dag 20 23 km. Totaal 431 km.

Gisterenavond wat gegeten en gedronken in dit leuke stadje en onder het eten met twee engelsen gepraat. Die waren ook aan het lopen maar lieten hun spullen door een taxi wegbrengen. Omdat de afstand vandaag niet lang was kon het in de ochtend ook wat rustiger. Om 8.45 op de weg. Gelijk weer zo'n afdaling waarbij je tenen voorin je schoenen gedrukt worden, maar ja dan ben je gelijk weer wakker. Nog even een broodje voor onderweg gekocht en verder. Wel een leuke route langs de rivier de Nive. Wel af en toe pittig klimmen maar goed begaanbaar. Onderweg was plotseling de weg versperd. Er werd een nieuwe asfaltlaag aangelegd. Ze zouden ons toch niet terugsturen? Dan hadden we een groot probleem. Maar gelukkig we m9chten door over het nog nieuwe en zachte asfalt. Opeens dook er door een bocht bij de Pas de Roland een restaurant op. Het was inmiddels 11.00 uur dus dan lusten je wel wat. Lekker koffie gehad en weer verder. We moesten gelijk een weggetje op dat sterk steeg. Dat ging maar door. Het weggetje eindigde en toen verder als rotspad en zo mogelijk nog harder stijgen. De gedachten van boetedoening kwamen ook hier weer veelvuldig bij mij naar boven. Het werd steeds rotsachtiger, smaller en gladder. Na ongeveer 45 minuten een kruizen en geen aanduidingen. Dan maar op logica verder. Day bleek goed want eindelijk bereikten we de top. 350 meter hoog de Col ?????? Ik heb daar een filmpje gemaakt maar filmpjes krijg ik maar moeilijk door hey Internet. De doorgaan en afdalen stond in het boekje. In het begin even steil en met losse rotsachtige ondergrond als omhoog. Na enige tijd begonnen het ook nog eens te regenen, Dus het feest was weer compleet. Beneden aangekomen vonden we geen e keel aanduiding. Na nog enige kilometers te zijn doorgelopen, de weg vragen en het kaartje nog maar eens bekijken bleek dat we bovenaan de col een verkeerde afslag naar beneden hadden genomen. Heeft ons 5 kilometer gekost. Om een uur of 4 kwamen we Esplette binnen. Een heel leuk stadje. EEn echte aanrader. Wel erg toeristisch ingesteld maar heel Bask ich met de witte huizen met rode daken en luiken. Morgen weer verder!