Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 4 9 mei 26 km. Totaal 74 km.

Gisterenavond ajax gekeken in bar. Ze hadden er gelukkig ook 43. Maar voor het einde weggegaan. Gezien het resultaat was dat niet erg. On 8.15 op de weg nadat we in het pension hadden gevraagd of zij een slaapplaats wisten in Markina. Zij regelde gelijk alles. Dus we wisten alleen dat er op ons gerekend werd maar niet of we konden eten etc. Maar het weer was goed, zonnetje 20 graden? wie heeft het. Al snel een stevige klim van een uur lang omhoog. Onderweg nog een paar hikers gezien die in een tentje in het bos hadden geslapen. Na een uur zaten op ongeveer 250 meter hoogte en konden geweldig uitkijken over de zee. Geweldig! Na dit vergezicht een omleiding. Hier heb ik een video gemaakt. We bogen steeds verder landinwaarts af. Langzaam daalden we tot Olatz. Daar een kopje koffie gedronken en wat gegeten. Toen hard omhoog een heuvel op van 500 meter. De weg was gelukkig goed begaanbaar. Na de top liepen we rustig door. Er heerst hier een geweldige rust zelfs als je af en toe een andere camino loper tegenkomt. Zo maak je dan even een praatje met iemand uit Finland of Denemarken. Het is heel internationaal. Bij een oud verlaten huis lag een briefje met een steentje erop Iemand heeft daar zijn of haar twijfels over de zin van het leven weergegeven. Ik heb er een foto van gemaakt die ik zal proberen mee te zenden. Al meanderd over de bospaden bereikten we om ongeveer 16.00 uur Markina. Morgen naar Guarnica. We zullen het weer zien!

Evert en Hanneke

jeetje luitjes wat een mooie reis hebben jullie knap hoor gisteren de berg op. Jullie hebben mooier weer als in Breezand .Hier wel zon maar koud en aardig wat wind.
Hoop dat jullie nu een lekker stekkie hebben om te slapen en eten natuurlijk.
verder een hele goeie reis.groetjes van ons

Vera de Waard

Wat weer een leuke dag voor jullie. Lijkt me ook heel leuk om zoveel contact te hebben met allerlei nationaliteiten

Atie en Karel

Wat een mooi verhaal fijn dat jullie er zo van kunnen genieten goeie reis verder en blijven genieten hoor

Kees en Lia

Hans en Hilda het is weer genieten van jullie belevenissen en verhalen. We wensen jullie een hele mooie tocht verder toe. groetjes van ons.

Leni Jimmink

Tussen de middag geen Hilda bij de viskar in Breezand. Hopelijk wel lekker gegeten vandaag. Het zijn weer hele mooie verhalen. Kijk iedere avond of er al wat binnengekomen is. Wandel lekker en morgenochtend al de eerste stap van de 100 ste km.