Hans-Hilda-Elling.reismee.nl

2019 Dag 8 13 mei 28 km. Totaal 164 km.

On 8.30 weg. Gelijk de route opgepakt langs de rivier. In het begin in Bilbao liepen we langs de boulevard, maar al snel in de industriegebieden van Bilbao. Toch nog vaak bewoning. Voordeel van lopen langs een rivier is dat het lekker vlak is, dus we gingen lekker snel. Bij Portugalette moesten we de rivier oversteken op een soort zwevend gondel die hangende aan kabels over de rivier hing en van de ene naar de andere oever ging. (Helaas geen foto) Het was inmiddels lekker warm geworden. In Portugalette gingen we met roltrappen de heuvel op. Dat is ook wel eens lekker! Bovenaan al snel op een " camino verte" /(groene weg) waarop alleen fietsers en wandelaars zich mogen voortbewegen. De weg leiden ons met wat kleine oneffenheden naar La Arena waar We wilden slapen. Dat ging echter niet want het pension wat er ooit geweest moet zijn was gesloten. Het was inmiddels wel 3 uur en uiteindelijk besloten door te lopen en te kijken of we verder wel konden slapen. In La Haja slapen we nu. Is wel 2 km van de route maar ja je kunt niet alles hebben. Van Bilbao hebben we uiteindelijk niet veel gezien. We belanden s'middags in een feestje van de plaatselijke voeltbalclub en samenet de inkopen die we wilden doen was de middag al weer gevuld. Maar voor diegenen onder jullie die een reisdoel zoeken kan ik het zeker aanbevelen. Morgen naar Castro Urdiales (of verder) We gaan het zien.

Gré Okkerse.

Leuk hoor al die verhalen weer met vandaag een gezellig muziekje erbij.
Lekker genieten met mooi weer.